Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en Stratocaster .. går det, och i så fall hur, får man till sånt riktigt tungt fett argt tugga tugga ljud ?

Nån sa att jag skulle stämma ner den och de har jag gjort men vet inte mer sen ... kanske behöver jag andra strängar ?

Annons
Postat

Hm, tungt ljud och stratocaster är kanske inte synonymt med varandra direkt. Tjockare strängar kan ju dock hjälpa aningen, sen ligger ju en stor del av soundet i förstärkaren...

Postat

Nä jag förstår att jag inte har den riktigt feta gitarren direkt..

Jag hittade en låt Meet the Creeper med Rob Zombie .. sån tugga tugga menar jag..

Jag har Amplitube som har massa olika förstärkare i sig .. vilka av dom skulle passa tro ... 🙂

Postat (redigerat)

Jag har ingen koll på sånt tuggandet men många brukar väll spela in gura flera gånger. (Dubba). Jag vet inte? (Såg på TV om det dära Metallica...). (Är man grön så är man...). (Som hulken)....

🙂

Redigerat av Grahn
Postat

Har hittat en låt med riktig fett tugga i: Drones med Fear Factory ... ja hur får man sånt ljud.. nån måste ju veta, alla kan ju inte vara sån fjoll synthare som jag 🙂

Postat

Det mesta ligger i hur du spelar med högerhanden, plektrumtekniken du vet, samt hur mycket du dämpar strängarna.

Det går alldeles utmärkt att få fram tungt och argt tugg med en strata, har en själv.

Postat

hm. min vän vet iaf hur man löder om en strata (utan att byta mickar) så att den låter argt och tungt. vet inte hur det går till, men kan fråga om du vill.

annars kan en gitarr med lite tyngre kaliber funka bra för tugg.

vet att det låter lite oproffsigt enligt vissa, men har du kollat reason 2.5's nya distmodul; scream 4? den går det att få ut en massa olika varierade dist-ljud ur som kan förfina karaktären.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.