Jump to content
Annons

HP Compaq 8510w

Bosko

Recommended Posts

Hej,

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=201280

Någon som vet något om denna burk?

Enligt HPs hemsida finns drivisar till XP, som jag tänkt köra.

Har inte stor koll på laptops men har hört att IRQs kan krångla m.m

Kommer köra FW externt ljudkort och Cubase.

Har hört mycket skit om HP, men har möjlighet att köpa en HP Compaq 8510w till ett mkt överkomligt pris.

/Bosko

Dela på andra sajter

Annons
maart (oregistrerad)

för dom pengarna hade jag nog satsat på en Frost eller liknande som är anpassad för musikbruk och alltså ska fungera klockrent. Speciellt om du känner dig lite osäker på sånt där...

Dela på andra sajter

Har två 8510w, har kört fw (med Yamaha/Steinberg driver) med en Belkin PC Card fw adapter (hittade gammal på Webhallen, den inbyggda hade fel chipset) & Cubase. Antar det knepigaste är fw om du vill köra inbyggda, kolla så drivrutiner supportar chipset. Inga större problem med datorn, men Nvidia-kort/drivrutin är nog lite buggigt på XP, kom ibland inte igång efter viloläge, mycket irriterade. Kör nu Windows 7 på samma och allt fungerar. Om du kan köpa den billigt är det en helt OK dator, för två år sedan (när jag köpte) var den en av de bästa laptops man kunde köpa från HP. Vilken skärm var det på den?

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Använde ett m-audio firewire 410 samt en hp nx9105 tror jag den hette, var en budgetdator och funkade sådär..jag hade problem med interferens när sladden satt i ett jordat uttag. Detta medförde att brus/knaster och poppar hördes som tusan då datorn förstärktes externt genom ex ett PA. Knastrade som fan när jag rörde på musen, detta försvann helt efter att jag satte en ojordad kontakt på en jordad skarvdosa (ett lättare sätt att lyfta). Men som sagt datorn kommer säkert funka som studio men då den inte är byggd för musik kan det vara lite saker att fixa.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.