Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har skaffat ett Nvidia 250 GTS. Detta är ett mellanklasskort om man tittar spelmässigt.

Kortet har en fläkt som surrar rätt bra vid belastning och kan få för sig att starta upp under inspelning.

Nu är det så att jag är en PC-spel-fixerad nörd + Cubase-nörd.

Finns det lösningar på detta?

Mvh mickestrang

Annons
maart (oregistrerad)
Postat

...eller två datorer... 😛

Postat

Jag säger bara AMD/ATI Gigabyte HD4850 Silent. Kör själv med ett sådant och det är grymt! Bästa "bang for the buck" kortet, sjukt prisvärt. Och det har passiv kylning så det är knäpptyst. Funkar även till Hackintosch men om man är en cubasenörd så ska man hålla sig till windows!

Postat

I o m att 250 gts är en rebrandad 8800/9800 fast överklockad så funkar denna lösning utmärkt:

Accelero S1

338_AcceleroS12_1193498507.jpg

Bara att byta ut kylningen mot ovanstående.

Postat

Tack allihop för era svar:)

Postat
Bara att byta ut kylningen mot ovanstående.

Det är inte riktigt "bara", man ska åtminstone ha lite basala PC-mekar-kunskaper, men har man det är det rätt lätt. Jag kör själv med en sån och det funkar fantastiskt utmärkt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.