Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå!

Undrar om någon kan ha en aning om varför låttitlarna ej följer med vid bränning av master...

Använder Wavelab och skriver in EAN- och ISRC-koder samt låttitlar...

Bränner i en plextor-brännare.

När skivan sen stoppas in i en dator så står inga titlar med... samma sak med itunes...

Någon som har en aning?

tack på förhand

Annons
Postat

iTunes använder sig av en annan databas, du måste själv stoppa in cd'n i datorn, fylla i alla låttitlarna, artistens namn, år, etc etc sedan skicka det via iTunes.

I menyn: Advanced > Submit CD Track Names eller Avancerat > Skicka CD-spår Namn

Postat
iTunes använder sig av en annan databas, du måste själv stoppa in cd'n i datorn, fylla i alla låttitlarna, artistens namn, år, etc etc sedan skicka det via iTunes.

I menyn: Advanced > Submit CD Track Names eller Avancerat > Skicka CD-spår Namn

Läser inte iTunes CD-TEXT?

Postat

Aha! Ska kolla upp det med Itunes.. men förklarar fortfarande inte varför låttitlarna inte följer med vid bränningen om jag lyssnar på skivan via media player exempelvis..

Eller är det något som läggs upp i något system av cd-tryckeriet?

Postat

Har upptäckt att windows mediaplayer läser in titlarna på skivor om man är uppkopplad mot nätet samtidigt... Dock inte mina bränningar... Finns det någon allmän "databas" man kan regga låtarna i eller är det en enskild för varje mediaspelare?

Postat
Finns det någon allmän "databas" man kan regga låtarna i eller är det en enskild för varje mediaspelare?

Gracenote - betaltjänst

Musicbrainz

freedb

Postat
Ok! Får kolla upp allt det här.. Men vad gäller som branschstandard.. Är det mastrarens uppgift regga, eller skivbolag/cd-tryckeri?

När jag mastrar begär jag all info frå bolag/artist och utgår från att de lägger in samma info i Gracenote.

Om du är osäker föreslår jag att du frågar om de planerar göra det eller om dom vill att du ska göra det.

Postat

Har du plextor brännare kan du lätt kolla det med plextools, den inbyggda spelaren läser cd-text samt isrc.

För andra brännare kan man kolla in K-probe & Nero Cd Speed (cdspeed2000).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.