Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har slängt in Windows 7 idag och det lirar fint hittills.

Dock har jag inte lyckats att totalt få bort alla windowsljud. I XP kunde man ju välja något som hette "mappa inte genom denna enhet" men jag kan inte hitta något liknande i windows 7...

Jag har gått in under ljud och bockat i "inga ljud" och trodde då att alla windowsljud skulle vara väck men icke, när jag tömde papperskorgen kom det där ljudet ändå genom mitt Delta 1010

???

Annons
Postat

haha ja jag tyckte också att det kändes lite win 95. För att mitt nya ljudschema som innebar "inga ljud" skulle börja gälla varjag tvungen att boota om. 🥰

Postat

Tar upp detta igen. Någon som har en riktig lösning på detta?

Som sagt: I gamla xp kunde man gå in i kontrollpanelens inställningar för sitt ASIO-ljudkort, och där bocka i "mappa inte genom denna enhet" - vilket då innebar att inga program fick använda enheten utom de där man själv aktivt valt det.

Jag hittar inte någon liknande funktion i Windows 7 så även om jag stängt av alla windowsljud så finns det andra program som ibland ger ljud ifrån sig. Mitt antivirusprogram tycker t ex det är kul att spela upp en larmsignal när en åsna är hittad.

Måste fan lösa detta!

Någon?

• 7 månader senare...
Postat

bump på gammal tråd

Gäller fortfarande, jäkligt störigt med windowsljud och varningssignaler som går genom mitt delta 1010.

• 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.