Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det någon som har testat spelat in stark sång,

Som screaming, hårdrock å sånt. Med några av dessa mickar;

ADK A51e

Golden Age Project FC3

Studio Project B1

MXL 990

MXL Cube

TSM MT97S

TSM MT87S

TSM MT103

sE Electronics sE1000a

Rode NT1a

Eller om någon har ett bra tips på en sådan mik. Stor Kondensator då.

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Nädå det gör det inte. Det finns 3403 för att vara exakt. 😲 Och nu blev det väl en till med den här tråden. 😎

Postat

ha ok. sökte men vette fan va man ska söka på 😲 ska ju göra upp en liten hemstudio

å ska ha en mik som kan behandla screaming bra. alla topics behandlar ju inte själva det.

Postat

jo man har hört mycket bra om SM7b och sm58:an. tycker dock inte om 58:an som sådan sorts sångmik. å SM7 är way för dyrt för mig.

har typ ganska låg budget.

Postat
jo man har hört mycket bra om SM7b och sm58:an. tycker dock inte om 58:an som sådan sorts sångmik. å SM7 är way för dyrt för mig.

har typ ganska låg budget.

Jag tycker att Beta58 låter mycket trevligare än SM58 (som jag inte gillar), så den kan kanske vara ett alternativ för dig?

Postat
Jag tycker att Beta58 låter mycket trevligare än SM58 (som jag inte gillar), så den kan kanske vara ett alternativ för dig?

Ja Beta är mycket trevligare än SM! Mer och snyggare topp. Dessutom inte alls lika rundgångskänslig som gamla häcken SM!

Men den kostar mer oxå!

Postat

Jag vrålar stundtals och jag har kört med SM57/58 och sedan MD 421 (Sennheiser) det funkar men blir inte lika varmt som en stormembranare.

Kör oftast nu genom min AKG Perception 200!

Kolla in Claes sida han har ju gjort en utvärdering av en hel del mickar.

Fire!

Postat

SM58 fungerar utmärkt, dock inte lika flådigt sound som en stormembranare.

Om du behöver en mick som inte distar när du screamar så föreslår jag att du skolar dig lite mer i screamandets konst.

All growling och screaming är teknik, och teknik, sällan volym.

En teknik som låter så mycket att micken distar är skadlig för rösten.

break a leg

Postat

Jag använder SM7B, funkar skitbra, köpte den för 3000 från en kille som importerar från USA förra året när dollarn var låg! 🥰

Sennheiser 421 har jag också hört bra om, vissa säger att den är bättre t.o.m., men jag antar att det beror på från röst till röst, så antar att de är ungefär likvärdiga.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.