Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena

Undrar om någon vet om det funkar att öppna Cubase 5 projekt som är skapade i ett 64 bitars Windows 7 i en annan dator med Windows XP 32 bitar?

Har tänkt att ev installera just Windows 7 64bit. på laptopen som jag har som "fältdator" när jag är ute och spelar in. Har sedan i sovrumsstudion tänkt att öppna projekten i stationära datorn som jag än så länge använder med Windows XP 32 bit. Skulle detta funka?

Tacksam för svar!

Ha de gott!

// Klas

Annons
Postat

Funkar C5 att ens installeras på två olika burkar så borde väl projekten funka i dem med, och när jag skriver funkar så menar jag att om man KAN installera C5 på XP så borde ju projekt funka med? Däremot funkar det väl inte att kasta in ett SX3-projekt i C5 eller ett C5 i C4?

Men operativet spelar väl ingen roll...

Postat (redigerat)

Nej - operativet spelar ingen roll - och eftersom man kan ta dongeln med sig mellan datorerna, så är det inga problem att ha programmet installerat på båda.

Projektfilerna blir likadana, så enda gången du ska behöva vara orolig, är om du kör med pluggar som t ex bara fungerar i 64-bit eller om du kör projekt som använder mer RAM än vad 32-bit kan adressera.

Redigerat av Claes
Postat
Nej - operativet spelar ingen roll - och eftersom man kan ta dongeln med sig mellan datorerna, så är det inga problem att ha programmet installerat på båda.

Projektfilerna blir likadana, så enda gången du ska behöva vara orolig, är om du kör med pluggar som t ex bara fungerar i 64-bit eller om du kör projekt som använder mer RAM än vad 32-bit kan adressera.

Tackar för svaret! Då kör jag vidare som jag planerat...

Ha de gott.

// Klas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.