Alatar Postat 10 december 2009 Postat 10 december 2009 Hej! Alltså, jag har en låt, där jag tycker att vissa röster i en kör är lite för skarpa/vassa. Så jag skulle vilja "blurra" det :-) Så som man kan med bilder i Photoshop alltså. Finns det något motsvarande för musik? Hur gör man i så fall ? Vet att jag chansar lite här, men tänkte fråga ändå 😄 // Martin
carlan Postat 10 december 2009 Postat 10 december 2009 Hej! Alltså, jag har en låt, där jag tycker att vissa röster i en kör är lite för skarpa/vassa. Så jag skulle vilja "blurra" det :-) Så som man kan med bilder i Photoshop alltså. Finns det något motsvarande för musik? Hur gör man i så fall ? Vet att jag chansar lite här, men tänkte fråga ändå 😄 // Martin dra ner lite diskant med en eq, och kanske leka lite med något reverb där du har lite mer wet än dry. så tänker jag när jag tänker på att blurra till ljud.
DieHard (oregistrerad) Postat 10 december 2009 Postat 10 december 2009 Hej! Alltså, jag har en låt, där jag tycker att vissa röster i en kör är lite för skarpa/vassa. Så jag skulle vilja "blurra" det :-) Så som man kan med bilder i Photoshop alltså. Finns det något motsvarande för musik? Hur gör man i så fall ? Vet att jag chansar lite här, men tänkte fråga ändå 😄 // Martin Det är lättare om du hänvisar till någon låt.
peppeperra Postat 10 december 2009 Postat 10 december 2009 dra ner lite diskant med en eq, och kanske leka lite med något reverb där du har lite mer wet än dry.så tänker jag när jag tänker på att blurra till ljud. Det där låter som att blurra ljudet för mig. Håller även på med photoshop mycket så förstår vad du menar. EQ och Reverb är bra att göra det vassa mjukare och mysigare.
Alatar Postat 11 december 2009 Trådstartare Postat 11 december 2009 Tack för svaren. Jag har testat det med wet reverb och att ta bort diskanten. Funkade bra. / Martin
base10 Postat 11 december 2009 Postat 11 december 2009 Testa att lägg PSP vintagewarmer innan / efter de nämnda effekterna med 😄 Kanske skära av vid 16khz, någon värmeplugg antar jag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.