andiehag Postat 10 december 2009 Dela Postat 10 december 2009 Hej allesammans. Sitter här hemma och försöker spela in lite på datorn. Men har lite problem, och är väldigt tacksam för hjälp då jag inte är någon expert inom det praktiska! använder: Behringer Xenyx 1622FX som jag har kopplat via ett ljudkort (U-control UCA200) som tillhör mixern. Detta är kopplat till min PC där jag använder Cubase 5. Jag tror att jag kopplat allt rätt via Sub out, Main osv då jag fått instruktioner av en kille på musikbörsen. Använder hörlurar, och hör klart och tydligt och får ljud i mixern, och får även ljud i Cubase. Det syns på tracken. PROBLEMET är att jag inte kan spela upp det jag spelat in. Inte någonstans, så jag undrar vad jag behöver göra? Har suttit här och meckat ett bra tag nu 😕 . Inställningar i Cubase: devices(via F4); audio device= ASIO DirectX Full Duplex Driver device Port= USB Audio CODEC 1,2 (left,right) samma i input och output. I kontrollpanelen har jag all uppspelning/inspelning inställt på USB Audio Codec. Oerhört tacksam för svar ! Tack på förhand MVH / Andreas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 10 december 2009 Dela Postat 10 december 2009 skickar du inte tillbaka ljudet på nåt sätt från ljudkortet till mixern? är mixern ihopkopplad med ljudkortet via usb? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jockmic Postat 10 december 2009 Dela Postat 10 december 2009 audio device= ASIO DirectX Full Duplex Driver Ska det inte vara UCA200? /Jocke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.