Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Toshiba PC-diagnos talade om att inget maskinellt fel fanns i datorn. Men likväl gick den trögt eller inte alls snarare.

Jag har även försökt köra diskdefragmentering men den blev då bara lite bättre, sedan sämre igen.

Har ominstallerat Win XP Pro nu. Det gick smidigt och jag behövde inte fylla i någon produktnyckel. Sedan har jag

installerat Office och McAfee antivirusprogram och därpå bredbandsmjukvaran. Detta gick smidigt med undantag

av McAfee antivirus... 🙂

När jag köpte datorn fanns en gratisversion med på en månad. Sedan förlängde jag den och köpte en förlängning ONLINE,

på ett år och den skulle gå ut 22 feb 2010. Trots att jag gjort backup på McAfee, så finns det varken någon INSTALL-fil

eller någon EXEkverings-fil. Så jag kunde inte installera den köpta versionen... Klickade dock på McAfee på bildskärmen

och installerade gratisversionen. Konstigt att det gick. Men jag vill ha tillbaka betalversionen såklart. Hur ska jag göra?

Det är alltid bättre att köpa en version på cd... retail... vad det än gäller. Så tycker jag iaf. Det stod att man kunde nå

kontakt med en tekniker i USA om programmet, men bara under förutsättning att man laddade ned ett annat program.

Vilket jag inte känner för. Egentligen har jag ju inget spörsmål som kräver tekniska assistens. Det gäller ju mer att

få tillgång till programmet jag redan köpt.

Datorn är nu lika snabb som när jag köpte den.

Dessutom står CPU-användningen på mellan 1-3% hela tiden.

Kan meddela att då frågan om systemfilernas antal kom upp tidigare i tråden: vid installationen framkom att det totala

antalet systemfiler här var cirka 27000 st.

Även om jag var selektiv redan tidigare om vad jag installerade, så ska jag vara ännu mer sådan nu.

Fast inspelnings-och mastringsprogram blir det ju. Samt drivrutiner för för lite prylar, tids nog.

Tillägg: Har installerat Win Explorer 8 - mest för att få tyst på tjatet.

🙂

mat nu snart, tror jag//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
Postat

Vad gäller antivirusprogrammet så borde du ha fått en nyckel när du köpte programmet, den kan du mata in för att låsa upp programmet.

Postat (redigerat)
Vad gäller antivirusprogrammet så borde du ha fått en nyckel när du köpte programmet, den kan du mata in för att låsa upp programmet.

Vet bara att jag förlängde via en länk jag tror jag fick i mail, vilket stämmer märkte jag nu.

Har nu fått fatt på det rätta programmet igen!

🙂

Redigerat av debatt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.