Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Skall ta tag i att göra en ny hemsida nu eftersom den gamla känns förlegad men framför allt helt o-uppdaterad på utrustningssidan. Skall därför behöva lite tips på snygga och praktiska sidor. Är inte speciellt mkt för flashgrafik och dylikt. Föredrar en enkel stilren design.

Skriv också gärna vad ni vill att en bra studiohemsida skall innehålla.

Det som vekar signifikativt för många stora studios är att de inte verkar speciellt sidoptimerade. Jag har inte aktivt opitmerat min sida men den kommer ändå väldigt högt upp vid sökningar vilket har gett mig vissa oväntade jobb.

/M

Annons
Postat

Jag tycker den såg bra ut som den va faktiskt. Lite ljudexempel saknade jag. Men annars väldigt lättnavigerad och tydlig. Uppdatera bara pryllistan, och så kan du ju testa andra färger bara för att se vad du tycker. Men som sagt, jag tycker den va bra som den är.

MVH

Anders

Postat
  Gizmozis sa:
Jag tycker den såg bra ut som den va faktiskt. Lite ljudexempel saknade jag. Men annars väldigt lättnavigerad och tydlig. Uppdatera bara pryllistan, och så kan du ju testa andra färger bara för att se vad du tycker. Men som sagt, jag tycker den va bra som den är.

MVH

Anders

Ljudexempel är planerat och då inte bara färdiga mixar utan även typ hur mitt gamla Ludvigset, Hammondorgel och Rhodes med mera låter. Dvs enskilda instrument uppmickade i lokalen.

Men jag har en ny fräcsh design på G... dessutom kommer studion byta namn. Ville bara ha lite mer inputs och intryck.

Det roliga är att man googlar "hyra musikstudio" så kommer jag typ tvåa ..... helt utan optimering.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.