Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

väljer just nu mellan

Sennheiser EH2200

AKG K171 STUDIO

har sökt lite, men hittar väldigt lite om just dessa.

någon som testat eller har någon av dessa, håller de bra? är det bra ljud, tillräckligt slutna?

Annons
Postat (redigerat)

Jag skulle välja AKG... Har har haft ett par sådan länge nu och är väldigt nöjd med dom. Ett neutrallt och bra ljud. Bekvämma och sköna att ha på sig hela dagen. Tål att rammla i golvet och sladden går att byta ut (iaf på mina K240).

Fast å andra sidan vet jag inte ett skit om Sennheiser 😉

Redigerat av zeblar
Postat (redigerat)

Alltid sennheiser.

Det är bra ljud i dem + att de flesta sennheiserna är designade för att sitta svin lätt och skönt på huvudet. Så många timmar i studion har du nog skönt med sennheiserna.

Jag proddar i mina HD570 ( hifi lurar med studio kvalite ) de funkar alldeles strålande och är grymmt sköna, ljudet är fint också de kostade mig 999 (1200 egentligen).

Fast å andra sidan vet jag inte ett skit om AKG 🙂 :)

Redigerat av Barden
Postat

Jag har eh2200 och är kalasnöjd! Absolut inga störiga färgningar i basen eller dylikt och oftast låter det skitbra i mina monitorer efter att ha mixat i lurarna 🙂

så mitt tips är eh2200. Om du får tag på dom dvs eftersom dom inte görs längre. Jag köpte mina direkt från Sennheisers kontor i sthlm

Postat (redigerat)

Jag skulle nog också vilka rekommendera de lurarna jag har! Köp dem!

Redigerat av dbd
Postat
Jag har eh2200 och är kalasnöjd! Absolut inga störiga färgningar i basen eller dylikt och oftast låter det skitbra i mina monitorer efter att ha mixat i lurarna 🙂

så mitt tips är eh2200. Om du får tag på dom dvs eftersom dom inte görs längre. Jag köpte mina direkt från Sennheisers kontor i sthlm

Det var som 17! Min leverantör har f.n. 17st EH2200 i lager, så med lite tur går det att få tag på sådana fortfarande. 🙂

Mina egna omdömen om några olika lurar finns på mitt recensionsforum (länk i signaturen).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.