Jump to content
Annons

Det billiga märket ALTO


JJMusik

Recommended Posts

Annons
Priserna på deras prylar vittnar ju om behringer-klass...

Men jag vet ingenting om detta märke, någon som testat?

http://www.polysonic.se/cat.php?id=alto&cat=fx

Tjena

Ägde tidigare en micpreamp "Alto Alpha Mictube" som jag inte alls gillade och sålde vidare. Var hård i klangen och röret gav en märkbar distorsion över allt jag spelade in även när man var försiktig på gainen. Gillade den inte.

Skulle ändå tro liksom Behringer att Alto har en del ok prylar för pengarna.

// Klas

Link to comment
Dela på andra sajter

Min gissning är att det är i behringer-klass.

Att detta ska betyda att allt de gör är ren skit ställer jag mig dock lite tveksam till. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bland de prylar jag har hört, så har Alto varit en klass sämre än Behringer - men jag har ju förstås bara testat några få prylar från Alto (desto fler från Behringer...).

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Sämre än Behringer? Måste vara skit som inte ens flugor vill sitta på då. 🤪 Nä men vissa produkter från Behringer är ju helt okej men inget som man blir överraskat glad över dock. Rustakvalitet på deras varor för det mesta. Man får det man betalar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste faktiskt säga att jag testade en Alto kanalstrip en gång som jag föredrog framför min octopre LE 🤪

MVH

Anders

EDIT: Måste tillägga, att jag föredrog den på just det instrumentet. Har bara testat detta märka en gång.

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Det är inget fel på rusta eller vårt demokratiska samhälle? Jag tycker du har en taskig attityd till livet unge man!

🤪

Jodå fel på båda. Har ju jobbat på Rusta så vet vilket skit det är. 🥰 Fel på vårt demokratiska samhälle? Jo allt för mycket fel. Men jag har ju själv haft en Behringerprodukt som jag sålde helt nyligen. Den var helt okej men inte mer. Unge man? Tack för det. 🙂 Är ju bara 41 men ingen som tror på mig i all fall. Alla tror jag är minst tio år yngre. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en kompressor från alto som jag köpte för ca 400kr nypris. ett 19"-rack med enhancer och lite annat smått och gott. 2-kanals, tyckte den var riktigt bra för priset =) Inget jag skulle vilja använda på sång om man har tillgång till bättre pluggar i datorn, som man oftast har, men inte helt skräp ändå. Behringer/Phonic/Alto/Art ligger ju ungefär i samma klass, men lite skillnad sinsemellan mellan olika prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

pappa har ett PA från Alto. Tycker det låter förvånansvärt bra för sitt pris och storlek (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=141826). Driver dom med ett 2x300w pa-mixer (också alto) och det spelar som sagt på riktigt bra. Går ju såklart inte att jämföra med Meyer Sound eller EV men då är det ju lite andra pengar... Deras studioprylar har jag inte provat.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tycker att man får ungefär vad man betalar för med ALTO och Behringer. Man får ju ingen Ferrari om man betalar för en Volvo.

Själv skulle jag hellre köpa "riktiga" prylar för samma pris, men begagnat. Fast det är ju en smaksak. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...