RobinRayz Postat 5 december 2009 Postat 5 december 2009 (redigerat) Ursäkta om det är fel forum eller om det redan finns en tråd om detta! nybörjare här! 😄 Studio One är ett relativt nytt program.. lite influenser ifrån Logic enligt mig! 🙂 Men dock väldigt svårt att förstå & lära sig! andra synpunkter på detta program? 🙂 Här har ni en länk till programmet och dess företag: http://www.presonus.com/products/SoftwareD...x?SoftwareId=11 EDIT: Såg nu att det fanns en tråd under mig.. menmen.. försvinner min tråd så gör den! 🙂 Redigerat 5 december 2009 av RobinRayz
Lunaspice Postat 7 december 2009 Postat 7 december 2009 (redigerat) Japp, jag var före. 😛 Jag tycker det är ett helt galet bra program, kör på det! Finns massor med tutorials på deras hemsidan samt youtube. Workflow tror jag de heter. EDIT: http://www.youtube.com/user/presonusaudio Kolla där. Kanonbra tutorials och tips. Lycka till! Redigerat 7 december 2009 av Lunaspice
DieHard (oregistrerad) Postat 7 december 2009 Postat 7 december 2009 Demade den och var lite svårt förstå den för mig som är van med Cubase var det lite svårt förstå i början men man vänjer och om man inte använt något annat innan är det nog lättare. Men det är ett lika bra DAW som alla andra.
mellow Postat 7 december 2009 Postat 7 december 2009 Köpte i förra veckan Presonus Audiobox, och fick då med programmet Studio One. Har testat det rätt hårt i helgen, men jag är inte helt övertygad om dess kvalite'er. Snyggt grafiskt snitt, och smidigt med drag&drop men känns lite segt att komma in i. Har nu laddat ner hela manualen (i pappersform...) för att få stöd i fortsatta experimentella ljudförsök. Håller dock Reaper-fanan högre. Ialla fall tillsvidare... 😛 Mvh, /Paul
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.