Jump to content
Annons

Bildförknippningstråden


debatt

Recommended Posts

Annons

Vallhagen, jag är medveten om det. Men eftersom de flesta människor är mer hemma med ordet förknippa så startade jag en ny tråd i ren protest, bara för att... Symboliskt med en tärning som slår igång tråden. Dessutom för att starta en protest om att förknippning inte finns som ord, men det gör det. Däremot inte förknippelse, vilket jag själv trodde.

Eller så berodde det på att jag inte hittade associationstråden eller för att jag inte orkade leta efter den eller för att en tråd hur bra den än har varit alltid har ett bäst före-datum eller för att jag inte tyckte att inlägget som var sist i den tråden gav någon inspiration.

Du kan radera ditt inlägg nu.

Tack Dingbats!

Jag fortsätter.

vardtrad_boo.jpg

Black Dice startades ju 1997 i Rhode Island School of Design och Rhode Island kan man ju ha till tonfisk till exempel, vilket omedelbart får mig att tänka på toner inom musiken och för att få dessa toner på pränt så använder man toner till sin skrivare kom jag att tänka på och de tecken skrivaren ger ifrån sig fastnar oftast på ett papper och sådana framställs av träd.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Runda_huset_gustavsberg_varmdo.jpg

Bajs påminner mig om "Dasseborg" Även kallar Gustavsberg...

Eftersom man gjorde toalettstolar så länge där... Och bilden är nog den mest typiska byggnaden för gurra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Föregående bild visar George Peter John Criscuola med artistnamnet Peter Criss. Han som är trummis i Kiss.

Kissekatt -> Kiss

Jag fortsätter på den inslagna vägen:

Kiss -> Bajs

Din associationslogik brister eftersom...

1) Kiss betyder Kyss fast iofs så tänder en del på avföring och därmed är det inte helt otroligt att din association stämmer ... såvida man inte därtill lägger att...

2) Den före detta trummisen i Kiss hade en karaktär som baserade sig på en katt + att han ägde en ovanligt fet katt + att han enligt egen utsago har "nio liv som en katt".

Link to comment
Dela på andra sajter

Din associationslogik brister eftersom...

1) Kiss betyder Kyss fast iofs så tänder en del på avföring och därmed är det inte helt otroligt att din association stämmer ... såvida man inte därtill lägger att...

2) Den före detta trummisen i Kiss hade en karaktär som baserade sig på en katt + att han ägde en ovanligt fet katt + att han enligt egen utsago har "nio liv som en katt".

Det är inte min (eller någon annans) uppgift överhuvudtaget att förknippa den ena bilden med den andra om det inte står en förklaring vid bilden om hur man tänkt. Nu gjorde jag det ändå bara för att Valle-Balle antagligen aldrig skulle fortsätta fylla i någon text i anslutning till bilden och tråden då skulle då ut. Sedan finns det inga regler för hur man förknippar den ena bilden med den andra överhuvudtaget. Alla associationer som man själv anser vara rätt, är rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...