Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! Novis-frÄga hÀr, ber om ursÀkt, men det hÀr Àr inte min starka sida direkt.

Firewiremixern jag spelar in med Àr 16-kanalig med 8st xlr. Sen Àger jag ocksÄ en liten mixer med 2 xlr. Kan jag, och hur isf kopplar jag den lilla mixern till den stora och pÄ sÄ sÀtt konverterar 2 av line-ingÄngarna till xlr?

Tanken Àr den att kunna anvÀnda tex 9 eller 10 mickar till truminspelning etc och slippa koppla i line-in vilket inte blir riktigt lika bra. BegrÀnsat med gain med mera.

Tack pÄ förhand folk!

Redigerat av LaBrea
Annons
Postat
Hej! Novis-frÄga hÀr, ber om ursÀkt, men det hÀr Àr inte min starka sida direkt.

Firewiremixern jag spelar in med Àr 16-kanalig med 8st xlr. Sen Àger jag ocksÄ en liten mixer med 2 xlr. Kan jag, och hur isf kopplar jag den lilla mixern till den stora och pÄ sÄ sÀtt konverterar 2 av line-ingÄngarna till xlr?

Tanken Àr den att kunna anvÀnda tex 9 eller 10 mickar till truminspelning etc och slippa koppla i line-in vilket inte blir riktigt lika bra. BegrÀnsat med gain med mera.

Tack pÄ förhand folk!

Koppla frÄn main out eller vad det heter till line in pÄ kanal 9 och 10.

Peter

Postat

panorera ena spÄret höger, ena spÄret vÀnster och ta ut frÄn main out in i den stora mixern pÄ kanal 9 och 10 sÄ kommer du ha 10 mic in.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.