Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! Novis-fråga här, ber om ursäkt, men det här är inte min starka sida direkt.

Firewiremixern jag spelar in med är 16-kanalig med 8st xlr. Sen äger jag också en liten mixer med 2 xlr. Kan jag, och hur isf kopplar jag den lilla mixern till den stora och på så sätt konverterar 2 av line-ingångarna till xlr?

Tanken är den att kunna använda tex 9 eller 10 mickar till truminspelning etc och slippa koppla i line-in vilket inte blir riktigt lika bra. Begränsat med gain med mera.

Tack på förhand folk!

Redigerat av LaBrea
Annons
Postat
Hej! Novis-fråga här, ber om ursäkt, men det här är inte min starka sida direkt.

Firewiremixern jag spelar in med är 16-kanalig med 8st xlr. Sen äger jag också en liten mixer med 2 xlr. Kan jag, och hur isf kopplar jag den lilla mixern till den stora och på så sätt konverterar 2 av line-ingångarna till xlr?

Tanken är den att kunna använda tex 9 eller 10 mickar till truminspelning etc och slippa koppla i line-in vilket inte blir riktigt lika bra. Begränsat med gain med mera.

Tack på förhand folk!

Koppla från main out eller vad det heter till line in på kanal 9 och 10.

Peter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.