Jump to content
Annons

I have a dream


Dingbats

Recommended Posts

Sadam sa att han skulle starta en tråd om drömmar men slog aldrig slag i saken, så här är den. Jag föreslår att vi beskriver de drömmar vi haft. Sömndrömmar alltså.

I natt drömde jag att en tjej jag brukar snacka med på msn som bor i Argentina var här på besök, jag tror hon bodde hemma hos mig. Hon hade varit här på besök en gång tidigare sommaren innan, det här var också på sommaren. Hon såg faktiskt ut som hon gör i verkligheten. Jag minns inte alla detaljer, men sommaren innan hade hon haft en rosa tröja på sig och den här gången fick hon låna min blåa tjocktröja (jag har ingen sån). Vi var iväg nånstans på nån utflykt också men det är väldigt diffust. Mot slutet av drömmen skulle hon i alla fall åka hem, och då hade vi precis innan börjat kramas hårdare än vanligt och började bli kära i varann... jag blev jätteledsen när hon skulle iväg. Sen vaknade jag och blev ännu ledsnare.

Nästa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag minns sällan mina drömmar men dessa är de senaste jag minns och de drömdes nyligen:

Här om natten drömde jag att dödade en lärare (hon har inte varit min lärare och var inte det i drömmen heller) som var jävligt ond. Knuffade ner henne för en betongtrapp. Sen blev nån tjej i en lastbil påkörd av en annan lastbil så hon också dog. Undrar vad det ska betyda. Att jag innerst inne hatar kvinnor..? 😛

Natten därpå drömde jag att jag och några andra var i en stor lagerlokal/brädgård och vi var jagade av velociraptorer (såna där smarta i Jurassic Park) och det var rätt coolt för ingen kom till skada, alla var jäkligt skillade på att smyga sig förbi dem och springa vid rätt tillfällen så vi klarade oss ut. Nån snubbe hade en eldkastare också som han grillade dinosaurier med. Sen spårade det ur och dinosaurierna tillbad nåt slags lysande klot som svävade i luften och de hade en ledare som var större än de andra och snackade svenska. Den förvandlade sig till nån slags demon och attackerade oss men vi klarade oss igen. Sen var det slut.

Härligt att man bara drömmer våldsamma drömmar, haha...

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

kul sammanträffande, jag drömde också att jag mördade någon inatt... fast jag har glömt vem det var. tror det var någon random person, kan till och med ha varit många flera. Dessutom mördade jag alla träd i en allé genom att ringbarka dem. Sen hjälpte jag ett gäng botaniker att skära bort överflödig bark från samma träd, vilket man tydligen måste göra ibland. Jag tyckte det var skitjobbigt, eftersom de när som helst kunde komma på att jag redan mördat ihjäl alla träden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är MYCKET intresserad av drömmar!

Själv drömmer jag surrealistiska saker mest. Bruna höga gamla trästolar som snurrar runt i ett helt grått rum av betong är en mina vanligare drömmar.

En annan vanlig variant är orange och ljusgröna maskar som kryper och krälar överallt. Gärna runt sängen där jag själv sover.

Annars drömmer jag mest att varelser har två eller flera huvuden. Ofta hundar med två människobäbishuvuden som gråter t.ex.

När jag drömmer mardrömmar som det kallas, så brukar de handla om illröda smådjävlar på 10 cm med horn i pannan som håller en högaffel i ena handen och som tuggar på mina ögon, tunga, ansikte och på kroppen lite varstans. Sedan spyr de upp det de just ätit, med följden av att kroppsdelarna sätts på plats igen. Och sedan håller det på så i en ond cirkel i evigheters evighet.

Mina drömmar brukar sändas i färg, med Dolby Surround.

Mitt ex som var psykoterapeut sa att mina drömmar var som en narkotikamissbrukares värsta hallucinationer. Och då dricker jag inte ens kaffe...

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

kul sammanträffande, jag drömde också att jag mördade någon inatt... fast jag har glömt vem det var. tror det var någon random person, kan till och med ha varit många flera. Dessutom mördade jag alla träd i en allé genom att ringbarka dem. Sen hjälpte jag ett gäng botaniker att skära bort överflödig bark från samma träd, vilket man tydligen måste göra ibland. Jag tyckte det var skitjobbigt, eftersom de när som helst kunde komma på att jag redan mördat ihjäl alla träden.

Coolt, vi kan bilda klubb. Killer Club. Och Dingbats får inte vara med för han är mesig och drömmer om kärlek LOL...

Jag är MYCKET intresserad av drömmar!

Själv drömmer jag surrealistiska saker mest. Bruna höga gamla trästolar som snurrar runt i ett helt grått rum av betong är en mina vanligare drömmar.

En annan vanlig variant är orange och ljusgröna maskar som kryper och krälar överallt. Gärna runt sängen där jag själv sover.

Annars drömmer jag mest att varelser har två eller flera huvuden. Ofta hundar med två människobäbishuvuden som gråter t.ex.

När jag drömmer mardrömmar som det kallas, så brukar de handla om illröda smådjävlar på 10 cm med horn i pannan som håller en högaffel i ena handen och som tuggar på mina ögon, tunga, ansikte och på kroppen lite varstans. Sedan spyr de upp det de just ätit, med följden av att kroppsdelarna sätts på plats igen. Och sedan håller det på så i en ond cirkel i evigheters evighet.

Mina drömmar brukar sändas i färg, med Dolby Surround.

Mitt ex som var psykoterapeut sa att mina drömmar var som en narkotikamissbrukares värsta hallucinationer. Och då dricker jag inte ens kaffe...

:rolleyes:

LSD? :rolleyes:

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

det var en period för många år sedan där jag kunde bestämma när jag skulle vakna. Det jag gjorde var att gå och lägga mig i drömmen. När jag somnade så vaknade jag upp från drömmen. . 😎 så en gång minns jag att jag blev jagad av massa folk som ville döda mig i något djungelområde, så jag skyndade mig och lade mig i en lite kärra och somnade kvickt så jag vaknade. Så jag klarade mig!! 🙂

En annan konstig grej var för länge sedan när jag och min bror blev sjuka samtidigt, och då hade vi samma dröm! nästan identisk iallfall. Både färdades längs en tråd i jättehög hastighet och hade en tant som skällde jättehögt bredvid! 😲

jag brukar inte komma ihåg vad jag drömde om jag inte är med om något under dagen som på något sätt påminner om det vad jag drömde.

drömmar e knäpp. 😉

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag drömmer alldeles för ofta att jag cyklar men ramlar och så vaknar jag med ett sjukt ryck och sparkar i väggen. Sen är bollar ofta med och dom är alltid utan luft så dom ligger där platta och jag kan inte sparka på dom. Springa kan jag inte heller, brukar vara som om musklerna i benen inte funkar utan dom bara släpar efter kroppen och det är skitjobbigt för jag får alltid sån ångest av det. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag drömmer alldeles för ofta att jag cyklar men ramlar och så vaknar jag med ett sjukt ryck och sparkar i väggen. Sen är bollar ofta med och dom är alltid utan luft så dom ligger där platta och jag kan inte sparka på dom. Springa kan jag inte heller, brukar vara som om musklerna i benen inte funkar utan dom bara släpar efter kroppen och det är skitjobbigt för jag får alltid sån ångest av det. 🙁

Får mig att tänka på Kjell Bergkvists dröm i Den bästa sommaren som han berättar för sitt ragg för att inte verka så stel. "Jag drömde till exempel i natt att det låg en stor röd boll på tomten... väldigt obehagligt".

Det var inte så kul ur sitt sammanhang ser jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hänt mig också.

Fan vad annorlunda jag känner mig plötsligt... 🙁

Det stod där att hjärnan stänger av de flesta av musklerna under sömnen.

Men det stämmer verkligen inte på mig!!

Jag brukar var och varannan natt dunka huvudet i sänggaveln eller slå händerna i nattduksbordet eller i väggen bredvid.

Har stukat både fingrar och handleder och fått kraftiga muskelbristningar samt en stukad fot och blodutgjutelse i knävecket av alla ställen(!) under det att jag sovit.

En gång en fraktur i ett finger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag drömmer alldeles för ofta att jag cyklar men ramlar och så vaknar jag med ett sjukt ryck och sparkar i väggen. Sen är bollar ofta med och dom är alltid utan luft så dom ligger där platta och jag kan inte sparka på dom. Springa kan jag inte heller, brukar vara som om musklerna i benen inte funkar utan dom bara släpar efter kroppen och det är skitjobbigt för jag får alltid sån ångest av det. 😉

Prova att springa baklänges, funkar mycket bättre för mig faktiskt. När jag springer framåt står jag nästan helt still, går skittrögt, men om jag vänder på mig tar jag mig framåt (eller bakåt) mycket snabbare. Har hjälpt mig ur många kniviga situationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, jag vaknade en gång och kunde inte andas, röra mig eller öppna ögonen. Fick panik men det släppte efter att jag lyckats tvinga upp ögonen. Det måste ha varit sömnparalys. 😲

Antagligen.

Första gången, när jag inte visste vad det var, blev jag tämligen uppskrämd. Hallucinerade och grejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag drömmer alldeles för ofta att jag cyklar men ramlar och så vaknar jag med ett sjukt ryck och sparkar i väggen. Sen är bollar ofta med och dom är alltid utan luft så dom ligger där platta och jag kan inte sparka på dom. Springa kan jag inte heller, brukar vara som om musklerna i benen inte funkar utan dom bara släpar efter kroppen och det är skitjobbigt för jag får alltid sån ångest av det. ☺️

Du skriver ju var och varannan dag om att du cyklar omkull. Visste inte att det var en dröm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mäh, jag ramlade ju häromdagen på riktigt med cykeln men det är ju en annan historia. 😕

Nej, för de hänger samman. Hela syftet med att drömma sägs vara att man bearbetar det som hänt under dagen!

Eftersom jag oftast drömmer surrealistiskt och/eller vad andra skulle uppleva som de värsta mardrömmarna,

så infinner sig frågan: uppfattar jag livet så?

*djupt*

Link to comment
Dela på andra sajter

I natt drömde jag två drömmar.

Den första var att jag bodde i Italien helt ensam i en lägenhet som jag fått av min syster (hon har aldrig bott i Italien). Det var jävligt ensamt och hela drömmen längtade jag tillbaka till Sverige. Så jag åkte till Sverige och hälsade på och det kändes skitbra. Sen åkte jag tillbaka till Italien igen och det var skitjobbigt. När jag väl hittade en svensk familj på stan som jag kunde prata med så gick de bara iväg så det fanns bara massa italienare. Sen vaknade jag och kom på att jag bodde i Sverige och det var skönt.

Den andra drömmen var jävligt konstig.. Vi skulle ta oss in på min gamla skola (även om den inte ens liknande min gamla skola) och man var tvungen att simma i nån slags kloak och ta sig förbi ett galler och glida ut vid nåt slags träsk bakom skolan. Sen visade det sig att vi hamnat vid en stor pool där porrläraren (som såg ut precis som Penn från Penn & Teller's Bullshit) hade sin lya och vi var tvungna att genomgå massa prov, som innehöll bland annat att kopiera miner och ljud som han gjorde, för att komma vidare. Sen var det en del snuskiga grejer med andra lärare eftersom han var porrläraren... Skolan såg ut som en hel liten stad som tagen ur Harry Potter och jag minns inte riktigt vad som hände men det var hur som helst rätt skruvat.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys

Såna får jag ibland. Det är rätt jobbigt, men också rätt coolt.

shit! Då är det nått liknande jag oxå fått. :rolleyes:

Har vaknat i i natten av att hela kroppen har kramp och det rejäla rysningar genom hela kroppen samtidigt som jag känner mit helt hög på droger, eller kan tänka mig att man känner sig så då.

Väldigt obehagligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys

Såna får jag ibland. Det är rätt jobbigt, men också rätt coolt.

Intressant, detta har jag ju varit med om ett flertal gånger - jävligt jobbigt är det!

Hade till och med sex med en kvinnlig demons underkropp, överkroppen var ute i köket.

Redigerat av Lithium
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...