Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det någon VST kompressor som är likande UAD LA-2A i ljud och användarvänlighet att ta till då man har maxat UAD-kortet? Testade söka här på forumet men jag fick inga träffar på LA-2A, konstigt är ju det. Undra om jag gjort nåt fel i sökningen. Hur som helst vad har ni för tips?

Annons
Postat

Jag har inte hittat nån kompressor som låter lika bra som LA-2A, men Fish Fillets kan vara ett ok komplement.

Annars är det frysning av spår som gäller... Själv ska jag spara till ytterligare ett UAD nästa år. Helt beroende av mina UAD-pluggar.

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Eller hoppas på en ny AiR Waves release he he...

Och Waves pluggar är inte speciellt roliga med få undantag. Ett UAD-1-kort kan man få för en tusing idag. Det kan det vara värt investera i.

Redigerat av DieHard
Postat
Nej UAD fungerar i alla daws som hanterar vst plugins

Kanske minns fel nu, men med UAD2 så finns det väll även för rtas och med deras egna PDC eftersom pro tools LE saknar detta för tredjeparts pluggar. Men jag kan minnas fel.

MVH

Anders

Postat

Har laddat ner Blockfish och testat den lite måste testa mer. Funderar nog på att kompeltera med ett till UAD kort för mer kraft, nån som har ett UAD kort över?

Postat

Det är PCI express som är intressant, har fått erbjudande om ett UAD-2 Quad men ekonomin sätter nog stopp för det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.