JJMusik Postat 3 december 2009 Postat 3 december 2009 Är det rent åt helsicke att köpa en begagnad windows7-version på blocket? Där ligger ju många ute från privatpersoner till bra pris som enligt beskrivning är "obruten förpackning" Jag betalar gärna halva priset för en ny oanvänd på blocket men jag är ju inte dummare än att jag också ser att klisterlappen med licensen står på förpackningen... Vad tror och tycker ni?
Hellpig Postat 3 december 2009 Postat 3 december 2009 Jag skulle säga att det beror på priset / risken. Alltså... är säljaren skojare så vet du inte om det är en välgjord kopia som inte går att regga mot Microsoft och han lär ju inte bry sig när du ringer o klagar. Men är det en mer pålitlig person så är det ju bara att slå till. Frågan är bara hur man avgör det?
JJMusik Postat 3 december 2009 Trådstartare Postat 3 december 2009 Ja precis, hur avgör man det... Jag är inte naiv och blåögd men samtidigt är jag så jäkla less på den här lurad-på internet-rädslan som varit några år nu. Så trött på att vara misstänksam mot allt och alla 😄 Det är lite jobbigt när man nästan lärt sig att utgå från att alla vill lura en... Nåja, det finns bara en person med hans namn i det samhället han bor och han är i 50års-åldern. Detta är ju förutsatt att det är hans riktiga namn han använder i mailkontakten... Nästa fråga är ju då: Hur mycket jobb är det att blåsa någon på 1000:- ? Känns det inte som lite för mycket verkstad för en sådan struntsumma i sammanhanget?
Fertan Postat 3 december 2009 Postat 3 december 2009 Nästa fråga är ju då: Hur mycket jobb är det att blåsa någon på 1000:- ? Känns det inte som lite för mycket verkstad för en sådan struntsumma i sammanhanget? De lär knappast ta en tusenlapp i taget i såna fall, ringer det 30 pers på annonsen kan du nog ge dig på att de "säljer" till 30 pers också. Många bäckar små...
JJMusik Postat 3 december 2009 Trådstartare Postat 3 december 2009 De lär knappast ta en tusenlapp i taget i såna fall, ringer det 30 pers på annonsen kan du nog ge dig på att de "säljer" till 30 pers också. Många bäckar små... iofs sant
oioioi Postat 3 december 2009 Postat 3 december 2009 Varför skulle en privatperson ha ett oanvänt ex av W7 över?
Strummindude Postat 3 december 2009 Postat 3 december 2009 Köpte sjuan häromdagen från cdon.se Det står på sidan att den endast får köpas ifall man samtidigt köper en dator, men det stämmer inte. Jag chansade och beställde ändå. Fick leveransen igår utan problem - en OEM-licens av Home Premium, svensk 64-bitars för 1099 spänn med gratis frakt och 14 dagars faktura. Som hittat! 😄 http://cdon.se/hemelektronik/windows_7_hom...m_(dvd)-7328606
ONSatan Postat 3 december 2009 Postat 3 december 2009 Varför skulle en privatperson ha ett oanvänt ex av W7 över? tex så ska det gå att köpa s.k. family packs (i alla fall i EN-versioner). Man får då tre licenser och "kan" (knappast enl. avtalet) sälja 2 (så tror jag det fungerar).
JJMusik Postat 3 december 2009 Trådstartare Postat 3 december 2009 Personen i fråga köpte versionen och fick kort därefter en ny dator från sitt jobb med w7 installerat, det är isf hans story...
Björn Olsberg Postat 3 december 2009 Postat 3 december 2009 Jag betalar gärna halva priset för en ny oanvänd på blocket men jag är ju inte dummare än att jag också ser att klisterlappen med licensen står på förpackningen... Vad tror och tycker ni? Jag tycker du målar upp risken alldeles förträffligt själv. Vad mer kan man säga? Om det är värt risken är nog ingen annan än du som kan bedöma 😄 Jag hade personligen inte köpt ett begagnat Windows 7. Däremot hade jag inte dragit mig för att köpa licenser som officiellt kan överföras mellan personer av tillverkarens kundtjänst.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.