Jump to content
Annons

Den frusna generationen.


SadamJR

Recommended Posts

När jag växte upp, det är en tid sen nu, var det närmast tabu att bli sedd med mössa på vintern. Blev man påtvingad en sådan när man gick hemifrån åkte den av så fort man kom utom synhåll från spejande ögon. Idag har ungdomarna toppluva året om, utom- såväl som inomhus. Vad är det som har hänt. Är det så att dagens ungdom är intelligentare. och förstår vikten av att hålla kroppsvärmen uppe, eller är det så att dagens unga är en generation av veklingar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vem tyckte att det var förbjudet med mössa på sig utomhus? Detta har jag verkligen aldrig upplevt.

Mössa inomhus är en helt annan sak.

Har aldrig avsett att tala om förbud åt vare sig det ena eller andra hållet. Reste idag per buss till den lokala metropolen. Så fort passagerarna hade embarkerat nämnda fordon utbröt en febril aktivitet när resenärer över en viss ålder befriade sig från sina ytterplagg. Andra resenärer, de yngre, däremot sjönk omedelbart in i ett närmast dvalliknande tillstånd insvepta i lager på lager. Blev smått förvånad över att de vid ankomsten inte hade både förpuppats och genomgått

någon form av metaformos.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag är så jäkla varm av mig, så jag slipper helst allt för mycket plagg..

.. men när det är riktigt kallt ute så har jag inget emot en snygg mössa.

.. gubbkepsen åker på rätt ofta dock 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar bara ta av mig vantar eftersom de är i vägen... Men har jag tagit på mig mössa/keps på morgonen så fåren vara på tills läggdags! Och alltså äre svinkallt ute så får jag väl ha mössa på mig hela dagen 🙂

Btw... är också en såndär varm människa så jag går rätt ofta med "kalla" kläder jämfört med vädret

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...