Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Producerar housemusik, och har en lite kort fråga.

I många nya houselåtar använder producenterna sig av ett rullande ljud, här kommer ett exempel.

http://www.youtube.com/watch?v=brSTzzu9T8o

Vid 1:04 hör man det rätt tydligt. Jag har försökt med delay, jag har provat att klicka in noterna tätt efter varandra i piano-rollen men jag får inte fram det här ljudet. Jobbar som sagt i Logic 9. Vore kanon om någon kunde tipsa mig om hur man får fram det här ljudet, vore roligt att kunna!

Annons
Postat

Du är på rätt spår med att handprogrammera in det i pianorullen. Testa trioler och ett crescendo och se till att det finns en paus mellan varje ton (dvs ej för långsam release på ljudet).

Postat

Tack för tipset med trioler och crescendo!

Dock har jag ingen som helst aning hur jag ska använda dessa, inte ens hur jag får det att fungera i Logic. Om du har någon tutorial som förklarar det vore det galant! 🙂

Postat (redigerat)

täta korta noter (körde med 32-dels i ex.) Svårare än så är det inte. Se bara till att ljudet inte har någon release. Se bifogad fil! 😆

// J

blipblop.logic.zip

Redigerat av ardic
Postat
täta korta noter (körde med 32-dels i ex.) Svårare än så är det inte. Se bara till att ljudet inte har någon release. Se bifogad fil! 😲

// J

Tack så hemskt mycket! Det hjälpte mig jättemycket! Stort tack! 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.