Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag sitter på en liten Soundcraft Spirit E8 som alltid har funkat bra...

Tills idag då... =/

Skulle lyssna på en låt idag. När jag startade monitorerna (Event alp 5 aktiva) så hördes det ett mycket kraftigt brum i vänstra högtalare och inget ljud kom ut.

Prövade att koppla med tele från "monitor out" (de två tele utgångarna mellan xlr-jacken på bilden) med samma resultat. Körde till slut direkt från den bärbara datorn via rca till monitorerna och då funkade det bra. alltså inte monitorerna. För säkerhets skull, switchade jag xlr-kablarna från L till R och vise versa. Och ja, brummet förflyttades till den högra monitorn.

Vad har hänt med mixern? =(

Någon som vet?

Tack?

post-15802-1259623692_thumb.jpg

Annons
Postat (redigerat)

Så du bytte plats på kablarna och då flyttade brummet till andra högtalaren? Byt kabel...

EDIT: Eller bytte du bara plats på kablarna i ena änden? Då är det ju inte kabeln 😠

Redigerat av JonasW
Postat

Om det bara är i ena kanalen och du har kunnat konstatera att det inte är monitorer eller kablar, så bör det vara något i mixern som har lagt av. Om det skulle vara nätdelen, så borde det komma i båda kanalerna, tycker jag - så någon säkring e dyl tror jag inte på. 😠

Postat
Så du bytte plats på kablarna och då flyttade brummet till andra högtalaren? Byt kabel...

EDIT: Eller bytte du bara plats på kablarna i ena änden? Då är det ju inte kabeln 😆

Ja Jag bytte bara vi vid ena änden av kabeln så det är inte kabeln.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.