Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Såg flera andra trådar om samma ämne men de är inte helt up-to-date, så jag ställer frågan :

jag letar efter ett usb/midi-klaviatur med vägda tangenter. vad finns det för bra alternativ nu 2009 ? har själv tittat på ett DOEPFER PK88.

vad finns det för flera alternativ ?

Annons
Postat
tack för tipset .. läste att det är fatar som gjort klaviaturen som sitter i doepfer pk88'an..

någon som testat doepfer pk88an ?

Å f.n, den känns inte som en SL990 i alla fall. Jag gillar PK88an, känns lätt men ändå tung (hur dumt det än låter...) men jag är ingen pianist.

Postat
ska SL990'an vara någonting bra då eller?

Tja, inte dålig i min menig (vet inte om det finns en modell som bara heter SL990 men jag menar SL 990 PRO).

Postat

ok. ärligt så tycker jag pk88'an är snyggast.. har lite svårt för data looken de allra flesta midikeyboards har.. skulle helst vilja ha ett helt svart utan rundade hörn.. det närmaste jag kommer ett stilrent klaviatur hittar jag hos några digitalpianon.. men de är inte det jag vill ha eftersom jag vill kunna ladda mina pianon från datorn..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.