godhead Postat 30 november 2009 Postat 30 november 2009 Ska uppgradera PC'n litegrand. Bl a med 64-bits Windows 7 (kör XP32 nu). Tänkte passa på att köpa mer minne också. Frågan är bara om man skall välja den typen av minne som heter "unbuffered" eller den typen som heter "fully buffered". Den förstnämnda är ju billigare... Någon som har koll?
allansson Postat 30 november 2009 Postat 30 november 2009 Jag vet själv inte så mycket om unbuffered eller buffered RAM, men jag gjorde en snabb googling och hittade denna sida: http://club.myce.com/f7/buffered-ram-vs-un...ered-ram-74064/ Slutsatsen är helt enkelt att buffered RAM endast är nödvändigt i servrar, och att prestandan faktiskt kan bli sämre med ett sådant då själva buffringen tar kraft av datorn. Jag kan dock inte stå för att detta är helt sant, då jag inte själv vet något om det.
godhead Postat 30 november 2009 Trådstartare Postat 30 november 2009 Ah! Där hade vi det ju. Tackar för svaret! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.