Dominoes Postat 29 november 2009 Postat 29 november 2009 Jag har funderat ett bra tag på om det inte finns råa mixar man kan tanka och öva på. Vore ju väldigt praktiskt i brist på egetinspelat material. Använder Logic Pro 8, btw. Någon som vet?
Audiorent Postat 29 november 2009 Postat 29 november 2009 Jag har funderat ett bra tag på om det inte finns råa mixar man kan tanka och öva på. Vore ju väldigt praktiskt i brist på egetinspelat material. Använder Logic Pro 8, btw. Någon som vet? Vet inte om man får tipsa om det då det är illegalt material men det finns en hel del multitrack masters på (mkt) kända artister ute på nätet. Mycket är dock 60 och 70-tals inspelningar. Spåren ligger som lika långa wav-filer så det är bara att importera i valfritt program och provmixa. Råder dig dock till att inte till att släppa ut dina färdiga mixar nånstans. Har hittat några av mina husgudar och det är en magisk känsla att sololyssna en kanal och höra en legend sjunga. Sen har jag ibland sett remixtävlingar där artister släpper ett antal spår så att du kan mixa om deras musik.
DieHard (oregistrerad) Postat 29 november 2009 Postat 29 november 2009 Fanns en bra länk här för någon månader sen. Fanns lite allt möjligt och det var lagliga länkar till mixar som man kan ladda ned och mixa själv. Kollade men hittade inte genom sökfunktionen. Kanske någon annan som minns tråden.
rockstone Postat 30 november 2009 Postat 30 november 2009 kan ni inte dra er till minnes var man hittar ¨ånna här spår, hadde vart så skoj
Audiorent Postat 30 november 2009 Postat 30 november 2009 kan ni inte dra er till minnes var man hittar ¨ånna här spår, hadde vart så skoj Google min vän...Google ! 😲 Jag gav dig en bra ledtråd i mitt inlägg Multitrack Masters
MattiasA Postat 2 december 2009 Postat 2 december 2009 kolla in forumet http://www.ultimatemetal.com/forum/production-tips-449/ där någonstans finns en tråd med massor nerladdningsbara låtar. gjorda av medlemmarna själva. kolla även in http://thewombforums.com/forumdisplay.php?f=91 där finns riktigt bra inspelade låtar. framför allt mixit 3
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.