Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vilken Mac för musikskapande och produktion på hobbynivå?

Funderar på att byta från PC till Mac nu när jag ska köpa en ny dator.

Vad ska jag tänka på om jag vill skapa musik utan en dator som segar ihop totalt efter ett tag?

Kommer förslagsvis använda mig av senaste Logic

Och även min befintliga musikarsenal bestående av Saffire LE ljudkort, diverse mickar, M-Audio Keyrig midisynth och Korg padkontroll

Även mjukvara som Reason 4 och diverse mjukvarusyntar som arturia och även förstärkarsimulatorer som Amplitube.

Funderar på en IMac är det ett bra val? och isf vilken variant?

Vad finns det för fördelar och nackdelar med att fortsätta med PC?

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Vilken Mac för musikskapande och produktion på hobbynivå?

Funderar på att byta från PC till Mac nu när jag ska köpa en ny dator.

Vad ska jag tänka på om jag vill skapa musik utan en dator som segar ihop totalt efter ett tag?

Kommer förslagsvis använda mig av senaste Logic

Och även min befintliga musikarsenal bestående av Saffire LE ljudkort, diverse mickar, M-Audio Keyrig midisynth och Korg padkontroll

Även mjukvara som Reason 4 och diverse mjukvarusyntar som arturia och även förstärkarsimulatorer som Amplitube.

Funderar på en IMac är det ett bra val? och isf vilken variant?

Billigaste 21,5" iMacen duger väldigt bra men har du råd så är 27"-aren med Quad processor mer lockande. Annars funkar ju även en Mac Mini bra till musik. Mycket minne och en snabb extern hårddisk är givetvis att rekommendera.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.