Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena undrar lite vad alla gillar blackmetal egentligen och musiktipsdelen är asså vad ni hört eller vad ni lyssnar på. Det är ju en rätt så lustig genre och det finns en jävla massa band.

Annons
Postat

Jag kör Dark Funerals Vobiscum Sathanas ibland. Jag tycker att Dimmu Borgirs Stormblåst är charmig med sin norska sång.

Postat

eller varför inte någon av dessa guldklimpar:

Darkthrone-transilvanian hunger/A blaze in the northern sky

Mayhem-wolf´s lair abyss

Satyricon-Nemesis divina

Burzum-Aske

Dissection-Storm of the lights bane

Gorgoroth-incipit satan

OSV i all oändlighet:)

Black metal is the LAW! 🙂

Postat (redigerat)
När det gäller black metal finns det en skiva som måste finnas i hyllan

Necrophobic - Darkside

Jo det är en fantastisk platta som fötjänade mer uppmärsksamhet "back in those days"!

Annars vill jag väl också lyfta fram...

Dissection - The Somberlain

Naglfar - Diabolical

Zyklon B - Blood Must Be Shred

Marduk - Those Of The Unlight

... bland många, många!! 🙂

Redigerat av Sir Mike
Postat

Fantasifulla namn på alla dessa grupper - nästan i klass med namnen på travhästar eller föralldel svensktoppsband... 😄

Eller så är det bara jag som håller på att bli gammal...

Postat
Fantasifulla namn på alla dessa grupper - nästan i klass med namnen på travhästar eller föralldel svensktoppsband...    😄

Japps, you're gettin old 😄

Iaf, köpte Cradle of Filth's första när den kom 1994 å tycker fortfarande att den äger ut blackmetalscenen totalt även om den är ganska fattig. Anyway, dom kommer ju hit till lilla Malmö om nån månad. Tänkte gå å se dom bara för dom e så "typiska" & (faktiskt) proffsiga. 🙂

Postat

Intressanta hittils.

Jag skulle vilja lyfta fram min favorit:

Burzum hvis lyset tar oss som en helt fantastisk skiva helt utanför ramar av vad som är metal och inte..

mera skivor?

Postat
Fantasifulla namn på alla dessa grupper - nästan i klass med namnen på travhästar eller föralldel svensktoppsband... 😉

Jag håller med dig... men jag är inte särskillt gammal 🙂

Postat

Mayhem, Old mans child, Dimmu borgir. Är inte så jätte haj på just den genren.

Mayhem - You must fall från deras nya platta gillar jag riktigt mycket för övrigt.

Postat

Finns en grupp till som jag tycker bör nämnas, Opeth - Blackwater park, en myket bra skiva enligt mig! Men detta kanske inte räknas in som Black metal?

Postat

naej, den hör väl inte riktigt till black metal-genren även om gränserna är lite suddiga. Men blackwater park är gudomlig ändå, tillsammans med resten av Opeths verk 😄 </fanboy>

Postat (redigerat)

Skulle vilja lägga till Ulver - Bergtatt i listan.

Hehe opeths skivor är bara rena mästerverk men om nåt e black metal skulle jag nog säga de två första skivorna.

Redigerat av Torre
Palleman (oregistrerad)
Postat

Dimmu Borgir - Vredesbyrd kan kanske vara den absolut bästa låten alla kategorier. Synd bara att den är på norska. HAHA

Annars så är ju Nifelheim roliga att lyssna på, så länge man har lite humor.

Saikano (oregistrerad)
Postat

Brukade lyssna en hel del på black metal förr och då blev det mest:

Graveland - bästa låten med dom "sons of fire and steel"

Judas Iscariot

Sorhin

Saikano (oregistrerad)
Postat
Nån som hört Ondskum? Det kallar jag riktig black metal.

Ja dom har jag hört en del utav... det var ett jävligt bra band faktist... tror faktist att du hade ett finger med i spelet ;D

"Jultomtens halvbror jasooooooon!!!! Bodde i ett slott av ruttet kött!"

Kommer aldrig att glömma den biten 😄

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

läste igenom några closeup från 98-99 och fascinerades över hur sorgliga outfits som verkar ha drabbat de flesta inom genren.

Någon här som tycker corpsepaint är coolt, på riktigt?

dimmu.jpg

marduk.jpg

dimmu och marduk, för övrigt.

Postat (redigerat)
Någon här som tycker corpsepaint är coolt, på riktigt?

Den som inte, åtminstone, burit svart kajalpenna , någon period under tonåren , är mesiga popoffer (Och är fortfarande) enligt min mening :rolleyes:

Redigerat av Kill All Autotuner
Postat

tre mästerverk enligt mig:

covenant - in times before the light

war - total war

marduk - panzer division marduk

---

och angående corpsepaint så är det lika tufft som hank von helvete i turbonegro är snygg 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.