merbid Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Tjena undrar lite vad alla gillar blackmetal egentligen och musiktipsdelen är asså vad ni hört eller vad ni lyssnar på. Det är ju en rätt så lustig genre och det finns en jävla massa band.
Ken Kängström Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Hmm om dimmu platsar som black numera vet jag inte. Men dom e sköna. Dissection är det ju inge fel på heller.
aspucko Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Jag kör Dark Funerals Vobiscum Sathanas ibland. Jag tycker att Dimmu Borgirs Stormblåst är charmig med sin norska sång.
JJMusik Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 När det gäller black metal finns det en skiva som måste finnas i hyllan Necrophobic - Darkside
Gäst Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 eller varför inte någon av dessa guldklimpar: Darkthrone-transilvanian hunger/A blaze in the northern sky Mayhem-wolf´s lair abyss Satyricon-Nemesis divina Burzum-Aske Dissection-Storm of the lights bane Gorgoroth-incipit satan OSV i all oändlighet:) Black metal is the LAW! 🙂
Ken Kängström Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Satyricon är riktigt bra. Inri Intermezzo och Fuel for hetred är ju kalasbra. Någon som har hört?
Sir Mike Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 (redigerat) När det gäller black metal finns det en skiva som måste finnas i hyllanNecrophobic - Darkside Jo det är en fantastisk platta som fötjänade mer uppmärsksamhet "back in those days"! Annars vill jag väl också lyfta fram... Dissection - The Somberlain Naglfar - Diabolical Zyklon B - Blood Must Be Shred Marduk - Those Of The Unlight ... bland många, många!! 🙂 Redigerat 30 december 2004 av Sir Mike
Zauron_87 Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 jag lyssnar på all sorts metal: men jag gör även musik som ni andra här jag håller för tillfället på med en black metal låt :
tomazopantera Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Fantasifulla namn på alla dessa grupper - nästan i klass med namnen på travhästar eller föralldel svensktoppsband... 😄 Eller så är det bara jag som håller på att bli gammal...
freddie Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Fantasifulla namn på alla dessa grupper - nästan i klass med namnen på travhästar eller föralldel svensktoppsband... 😄 Eller så är det bara jag som håller på att bli gammal... Japps, you're gettin old 😄 Iaf, köpte Cradle of Filth's första när den kom 1994 å tycker fortfarande att den äger ut blackmetalscenen totalt även om den är ganska fattig. Anyway, dom kommer ju hit till lilla Malmö om nån månad. Tänkte gå å se dom bara för dom e så "typiska" & (faktiskt) proffsiga. 🙂
merbid Postat 31 december 2004 Trådstartare Postat 31 december 2004 Intressanta hittils. Jag skulle vilja lyfta fram min favorit: Burzum hvis lyset tar oss som en helt fantastisk skiva helt utanför ramar av vad som är metal och inte.. mera skivor?
osiris Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 Fantasifulla namn på alla dessa grupper - nästan i klass med namnen på travhästar eller föralldel svensktoppsband... 😉 Eller så är det bara jag som håller på att bli gammal... Jag håller med dig... men jag är inte särskillt gammal 🙂
johahl Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 Mayhem, Old mans child, Dimmu borgir. Är inte så jätte haj på just den genren. Mayhem - You must fall från deras nya platta gillar jag riktigt mycket för övrigt.
Drummer Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 Puritanical Euphoric Misanthropia med Dimmu är verkligen skitbra tycker jag, mycket tack vare Nick Parker på trummor.
Fredde Postat 1 januari 2005 Postat 1 januari 2005 Finns en grupp till som jag tycker bör nämnas, Opeth - Blackwater park, en myket bra skiva enligt mig! Men detta kanske inte räknas in som Black metal?
Lethal Postat 2 januari 2005 Postat 2 januari 2005 naej, den hör väl inte riktigt till black metal-genren även om gränserna är lite suddiga. Men blackwater park är gudomlig ändå, tillsammans med resten av Opeths verk 😄 </fanboy>
Torre Postat 4 januari 2005 Postat 4 januari 2005 (redigerat) Skulle vilja lägga till Ulver - Bergtatt i listan. Hehe opeths skivor är bara rena mästerverk men om nåt e black metal skulle jag nog säga de två första skivorna. Redigerat 4 januari 2005 av Torre
Palleman (oregistrerad) Postat 4 januari 2005 Postat 4 januari 2005 Dimmu Borgir - Vredesbyrd kan kanske vara den absolut bästa låten alla kategorier. Synd bara att den är på norska. HAHA Annars så är ju Nifelheim roliga att lyssna på, så länge man har lite humor.
Saikano (oregistrerad) Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Brukade lyssna en hel del på black metal förr och då blev det mest: Graveland - bästa låten med dom "sons of fire and steel" Judas Iscariot Sorhin
wicked_s Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Nån som hört Ondskum? Det kallar jag riktig black metal.
Saikano (oregistrerad) Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Nån som hört Ondskum? Det kallar jag riktig black metal. Ja dom har jag hört en del utav... det var ett jävligt bra band faktist... tror faktist att du hade ett finger med i spelet ;D "Jultomtens halvbror jasooooooon!!!! Bodde i ett slott av ruttet kött!" Kommer aldrig att glömma den biten 😄
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 läste igenom några closeup från 98-99 och fascinerades över hur sorgliga outfits som verkar ha drabbat de flesta inom genren. Någon här som tycker corpsepaint är coolt, på riktigt? dimmu och marduk, för övrigt.
Kill All Autotuner Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 (redigerat) Någon här som tycker corpsepaint är coolt, på riktigt? Den som inte, åtminstone, burit svart kajalpenna , någon period under tonåren , är mesiga popoffer (Och är fortfarande) enligt min mening Redigerat 12 januari 2005 av Kill All Autotuner
kartan Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 tre mästerverk enligt mig: covenant - in times before the light war - total war marduk - panzer division marduk --- och angående corpsepaint så är det lika tufft som hank von helvete i turbonegro är snygg 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.