Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Har ett litet problem jag skulle vilja ha hjälp med.. Jag ska samplea från CD skiva och spelar upp det i mediaplayern, och ska spela in i ett ljudredigeringsprogram, men när jag sätter på mediaplayern samtidigt som jag har ljudredigeringsprogramet på så sunkar ljudet ihop ,pitchas ner och går skitsakta, och inget ljud kommer in i ljudredigeringsprogammet.

Problemet uppstod när jag köpte nytt ljudkort (terratec phase 22), jag antar att att det har nåt med nån inställning för bithastighet eller nåt annat hitech som jag inte kan nåt om så om nån skulle kunna hjälpa till vore det grymmt sjysst.

Annons
Postat
varför rippar du inte och öppnar den i wavelab?

addic menar att det finns program som är speciellt till för att "rippa" CD-skivor och göra dom till ljudfiler. Ett sådant är CDex.

Postat

Vet inte hur det ser ut på det där grafikkortet men på mitt (ESI Waveterminal 192L) så ändrar man den inställningen i datorn på ESI:s programvara.

Jag hade nämligen samma problem i början och såg då att man kan välja ett fast läge för vilken samplingsfrekvens det ska vara. Tidigare så ändrades den till 22 istället för 44.1 när jag gick in i logic och mina låtar lät som ett väldigt långsamt muller 😉

testa det och se om det kan tänkas funka 😆

Mvh Micke

Postat

addic: jo men brukar det inte ta rätt lång tid att rippa skivor?

lavrell: jag kommer ihåg att jag såg nån sån inställning men vågade aldrig pilla på den. det låter ju iaf som det är samma problem vi haft. ska kolla senare, sitter på en annan dator.. tack tack!

Danny Cort (oregistrerad)
Postat (redigerat)
addic: jo men brukar det inte ta rätt lång tid att rippa skivor?

sisådär 5-15 sek/låt om du har en hyfsat snabb dator

Redigerat av Danny Cort

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.