DieHard (oregistrerad) Postat 26 november 2009 Postat 26 november 2009 😄 Nä har aldrig känt mig träffad. Men det var faktiskt inte länge sen jag hörde någon snubbe spela på stärkare i butik sweet child o mine halvtaskigt. Som det allt som oftast brukar vara också. Men de glömde ta med introt till master of puppets också. Tröttsamt höra alla som ska lira den.
Zefhyros Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Dock så tycker jag att "Nothing Else Matters" saknas på den där arga lappen. 😆
Rabieshund Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 På First Music i Eskilstuna tog de fram en huligantuta och överröstade gitarren när nån spelade Smoke on the water.
joachime Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 På First Music i Eskilstuna tog de fram en huligantuta och överröstade gitarren när nån spelade Smoke on the water. Haha! Här är ett annat verktyg man borde pröva i liknande situationer. Tänk er en stor blå knapp på disken som stryper strömmen till förstärkaren och tänder lysrören i taktet samtidigt som den spelar upp ljudet.
Carle Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 (redigerat) Hehe. På den lokala musikaffären i Eskilstuna har de ett signalhorn under disken som de blåser i när någon spelar Smoke on the water. Tycker synd om dem i Augusti när de nya estet-ettorna vallfärdas dit varje lunchrast för att visa varandra vad de går för. Alla skall spela Smoke On the Water och Iron Maiden. 😳 Edit: OJ, sorry. Såg inte att Rabieshund var före. 😎 Vi var nog där ihop när det hände. Redigerat 27 november 2009 av Carle
Hellpig Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Hade jag haft en en musikshop hade vem som helst fått spela vad som helst så länge jag fick deras pengar.
Thomas Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Vilka irriterande låtar är det som på motsvarande sätt gäller för keyboards? Just can't get enough? 😄
KillwithSkill Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Rätt kul men jävligt fånigt! Smoke on the water kommer alltid vara en ny låt som dom aldrig hört förut för någon! Att tuta är att acceptera att man börjar bli gammal! Samtidigt som man vill hävda sig att man är en redig jävel "som har vart med länge" och kan det här! Stackars sate som har startat ett deep purple coverband och letar just efter smoke on the water-soundet och vill testa lite ljud!
Martin Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Rätt kul men jävligt fånigt!Smoke on the water kommer alltid vara en ny låt som dom aldrig hört förut för någon! Att tuta är att acceptera att man börjar bli gammal! Samtidigt som man vill hävda sig att man är en redig jävel "som har vart med länge" och kan det här! Stackars sate som har startat ett deep purple coverband och letar just efter smoke on the water-soundet och vill testa lite ljud! Jobbar du på en ny identitet? 😄 Fin du är!
eterno Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 http://www.youtube.com/watch?v=ci_tIL_UPOg kolla runt 1:08
Carle Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Jag tror att gällande keyboard kan ackordgången C - G - Am - F spelat som typ Beatles - Let It Bee vara det värsta. Eller den där frasen ur Für Elise som börjar med liten sekund spelat bara med högerhanden.
joachime Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Eller den där frasen ur Für Elise som börjar med liten sekund spelat bara med högerhanden. Bara tanken på att någon für-elisar sig igenom alla patchar på en Roland Fantom... 😕
laxlaxlax Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 (redigerat) Jag tror att gällande keyboard kan ackordgången C - G - Am - F spelat som typ Beatles - Let It Bee vara det värsta. Eller den där frasen ur Für Elise som börjar med liten sekund spelat bara med högerhanden. Eller nån sån där funkpastej som alla högskolemusikkillar kör. Brrr Det roligaste är att börja kompa nån annan som också provar ett instrument. Några blir förlägna och tycker det blir för intimt! 🙂 EDIT: Joachime: Att "Für-Elisa" sig - dagens verb. 😛 Redigerat 27 november 2009 av laxlaxlax
Ken Kängström Postat 27 november 2009 Trådstartare Postat 27 november 2009 Bara tanken på att någon für-elisar sig igenom alla patchar på en Roland Fantom... 😛 "Van Halen - Jump" är ju en otäck rackare också.
base10 Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Nej jag känner mig inte utpekad. Jag kan inte spela gitarr
therocker Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 http://www.youtube.com/watch?v=ci_tIL_UPOg kolla runt 1:08 Gillar "The may I help you riff" vid 0.30;)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.