Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Nope, spelar aldrig covers. 😄

DieHard (oregistrerad)
Postat
😄 Nä har aldrig känt mig träffad. Men det var faktiskt inte länge sen jag hörde någon snubbe spela på stärkare i butik sweet child o mine halvtaskigt. Som det allt som oftast brukar vara också. Men de glömde ta med introt till master of puppets också. Tröttsamt höra alla som ska lira den.
Postat
På First Music i Eskilstuna tog de fram en huligantuta och överröstade gitarren när nån spelade Smoke on the water.

Haha! Här är ett annat verktyg man borde pröva i liknande situationer. Tänk er en stor blå knapp på disken som stryper strömmen till förstärkaren och tänder lysrören i taktet samtidigt som den spelar upp ljudet.

Postat (redigerat)

Hehe. På den lokala musikaffären i Eskilstuna har de ett signalhorn under disken som de blåser i när någon spelar Smoke on the water. Tycker synd om dem i Augusti när de nya estet-ettorna vallfärdas dit varje lunchrast för att visa varandra vad de går för. Alla skall spela Smoke On the Water och Iron Maiden. 😳

Edit: OJ, sorry. Såg inte att Rabieshund var före. 😎 Vi var nog där ihop när det hände.

Redigerat av Carle
Postat

Hade jag haft en en musikshop hade vem som helst fått spela vad som helst så länge jag fick deras pengar.

Postat

Rätt kul men jävligt fånigt!

Smoke on the water kommer alltid vara en ny låt som dom aldrig hört förut för någon! Att tuta är att acceptera att man börjar bli gammal! Samtidigt som man vill hävda sig att man är en redig jävel "som har vart med länge" och kan det här!

Stackars sate som har startat ett deep purple coverband och letar just efter smoke on the water-soundet och vill testa lite ljud!

Postat
Rätt kul men jävligt fånigt!

Smoke on the water kommer alltid vara en ny låt som dom aldrig hört förut för någon! Att tuta är att acceptera att man börjar bli gammal! Samtidigt som man vill hävda sig att man är en redig jävel "som har vart med länge" och kan det här!

Stackars sate som har startat ett deep purple coverband och letar just efter smoke on the water-soundet och vill testa lite ljud!

Jobbar du på en ny identitet? 😄 Fin du är!

Postat

Jag tror att gällande keyboard kan ackordgången C - G - Am - F spelat som typ Beatles - Let It Bee vara det värsta. Eller den där frasen ur Für Elise som börjar med liten sekund spelat bara med högerhanden.

Postat
Eller den där frasen ur Für Elise som börjar med liten sekund spelat bara med högerhanden.

Bara tanken på att någon für-elisar sig igenom alla patchar på en Roland Fantom... 😕

Postat (redigerat)
Jag tror att gällande keyboard kan ackordgången C - G - Am - F spelat som typ Beatles - Let It Bee vara det värsta. Eller den där frasen ur Für Elise som börjar med liten sekund spelat bara med högerhanden.

Eller nån sån där funkpastej som alla högskolemusikkillar kör. Brrr

Det roligaste är att börja kompa nån annan som också provar ett instrument. Några blir förlägna och tycker det blir för intimt! 🙂

EDIT: Joachime: Att "Für-Elisa" sig - dagens verb. 😛

Redigerat av laxlaxlax

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.