Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nästa dator blir mac och det lutar åt nya iMac alt. nya Macbook Pro

Är det någon här som erfarenhet av Cubase 4 (eller 5) på någon av dessa?

Annons
Postat
Nästa dator blir mac och det lutar åt nya iMac alt. nya Macbook Pro

Är det någon här som erfarenhet av Cubase 4 (eller 5) på någon av dessa?

Skulle också vilja veta mer om detta. Har hört mycket dåligt om Cubase 5/Mac-kombinationen (Bland annat störande bug-problem).

Jag ska snart testa mitt C5 hos en polare som använder iMac. Får se hur pass kompatibelt det verkligen är.

För skulle det fungera bra så finns det inte en tvekan i världen att jag köper en iMac 🤪

Rock on!

Postat
Skulle också vilja veta mer om detta. Har hört mycket dåligt om Cubase 5/Mac-kombinationen (Bland annat störande bug-problem).

Jag ska snart testa mitt C5 hos en polare som använder iMac. Får se hur pass kompatibelt det verkligen är.

För skulle det fungera bra så finns det inte en tvekan i världen att jag köper en iMac 😉

Rock on!

Hörde att det skulle komma någon bug fix i mitten av december till Cubase 5 ... men gäller detta 4:an också?

Rätt nöjd med min fyra men skulle jag vara tvungen att uppgradera till 5:an (runt 2000:-) så lägger jag kanske hellre till pengar och köper Logic istället

Postat (redigerat)

Samma här. Kör 5'an på både Mac och PC och det funkar lika bra på båda plattformarna. Det som brukar sägas är att Logic är lite effektivare med processorkraften. En stor del av det beror dock på att Logics egna inbyggda pluggar är resurssnålare och bättre optimerade än Cubase dito. Men jag anser inte det vara ett stort problem i Cubase. Speciellt inte om du tänker dej köra med nya iMac. 😉

Redigerat av godhead
pme (oregistrerad)
Postat
Hörde att det skulle komma någon bug fix i mitten av december till Cubase 5 ... men gäller detta 4:an också?

Rätt nöjd med min fyra men skulle jag vara tvungen att uppgradera till 5:an (runt 2000:-) så lägger jag kanske hellre till pengar och köper Logic istället

Cubase4 har den gamla grafiken vilket gör den stabilare än cubase5. Så alla bugfixar de gör för cubase5 är inte nödvändiga för cubase4 användare.

Postat

Jag kör Cubase 4 på en Imac (2,66 GHz, 24 tum) sedan några månader tillbaka och det känns riktigt stabilt. Bör tilläggas att jag varit försiktig med att installera tredjepartspluggar dock... på pc:n hade jag på tok för många. 🙂

/Mats

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.