borgh Postat 26 november 2009 Postat 26 november 2009 (redigerat) Det är ju så trevligt att sitta och läsa andras presentationer, så jag tänkte att jag tar och presentera mig själv jag också. Jag heter Martin Borgh, är 19 år från Sandviken. Spelar huvudsakligen piano och orgel, men även lite gitarr och bas. Har ett stort intresse för musik och intrument från 60/70-talet. Sedan ett år har jag en hemstudio där jag gärna tillbringar så många nätter jag kan. Instrument jag lyckats skrapa ihop är: Fender Rhodes Stage Mk I 88, Wurlitzer EP200, Hammond L122, Philicorda samt lite annat smått och såsom keyboards, förstärkare, gitarrer och effekter. Musik jag gärna lyssar på är: Emerson, Lake & Palmer, The Band, Camel, Miles Davis, Beatles, Fuzzy Duck, Frank Zappa. Några band jag spelat med under de senaste åren är: SKJUT!, DeDam, Ida Long, Prop Dylan & The Reptile Brains, The Deer Tracks, Sandviken Big Band mfl. På min myspace finns länkar till de band jag spelat med samt lite mer info. Ska bli kul att dyka lite djupare i forumet. Goodtimes! Redigerat 26 november 2009 av borgh
sixties Postat 26 november 2009 Postat 26 november 2009 Välkommen, gillar också musik från 60 och 70 talet fast inte riktigt samma som dig , men beatles är ju aldrig fel. orgel är ett av mina favorit instrument, speciellt i 60-tals musik. tyvärr inget jag kan spela själv men du kanske vill hjäpa till på nån låt i framtiden?
Per_a_55 Postat 26 november 2009 Postat 26 november 2009 Välkommen. 60-talet var ett utvecklande musikdecennium, kul att se att många unga idag också gillar musiken som gjordes då.
k9 (oregistrerad) Postat 26 november 2009 Postat 26 november 2009 60 talet mins jag inte så mycket av tyvärr. Men det kan ha att göra med alla de droger jag inte tog då... eller kanske så mins jag det inte för att jag inte var född då... Men hej och välkommen!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.