aspucko Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 (redigerat) Ringde och beställde en PRS Tremonti SE, Platinum metalic, från http://www.tiptop.se idag. Jag är vågad nog att köpa en gitarr jag aldrig provat, men den verkar lovande efter de recensioner jag läst och enligt artiklar i Fuzz och Musikermagasinet. Hoppas jag kommer att kunna älska och växa med den. Stallet är nog en ren njutning för mig som är van att tampas med Floyd Rose'n på min Ibanez RG470 som även lider av glapp och 24 nedslitna jumbo-band. Tremonti SE'n kostar 4695 kr inkl. frakt mot listpriset är 6650 kr. Det verkar som att PRS inte får tillverka eller sälja sina Singlecut-modeller i USA längre på grund av problem med Gibson. Jag vill såklart ha kommentarer från er som ev. har testat denna pärla =) Redigerat 30 december 2004 av aspucko
lavrell Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Har inte testat den men jag måste säga att det är modigt/dumdristigt att köpa en gitarr man aldrig prövat. Jag själv ska köpa en Takamine i Februari nu för 11.950:- och den har jag testat i snart 3 månader samtdigt som jag gått runt och testat annat. Jag fastnade direkt för Takaminen för den va så lättspelad och låter sjukt bra både akustisk och inplugad. Jag testade mot massa andra gitarrer från Furch, Tanglewood, Fender, Ibanez och Washburn men det blev tillslut Takaminen. Så hoppas verkligen du är nöjd med den 🙂 annars är det väl antagligen bara att skicka tillbaka den men då tillkommer väl fraktkostnad igen?
norcomp Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Hoppas du kommer att tycka om den själv så sprang jag till affären så fort SE modellerna kom för att testa, greppade första bästa gitarr men redan i första greppet så blev jag besviken känns som vilken 1000-kronors gitarr som helst så jag brydde mig inte ens om att plugga in den för att testa den så nu är det bara att spara pengar till en Äkta singlecut
Stinkey (oregistrerad) Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Hoppas den låter lika bra som den ser ut!!! 🙂
aspucko Postat 14 januari 2005 Trådstartare Postat 14 januari 2005 Jag är än så länge grymt nöjd med gitarren. Färgen på kroppen är dock inte assnygg.
brojd Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 (redigerat) Själv spenderade jag 15-20 minuter med en begagnad Les Paul Ebony i kanonskick... ytterligare 5 min senare gick jag hem 15.000 fattigare 😉 Redigerat 14 januari 2005 av brojd
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.