Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Gammal tavla - ett vattenfall i småland. Tyvärr dålig repro.

post-13626-0-70752900-1289599591_thumb.jpg

Den är perfekt. Ser hela bilden. Har inte tid att måla just nu men bygger vidare konstverket genom att dra iväg på bröllopsspelning senare idag. (djup filosofi men det funkar om man ser tiden som ett begrepp)

• 2 månader senare...
Annons
Postat

Hmm, nej, jag har inte gått på konstskola men jag har kanske sagt något som fått dig att tro det? Men jag har alltid ritat rätt mycket men det blir mest diverse konstiga figurer, som grisen i min avatar. Eller en A4 fylld av filurer & krumelurer, som får folk att höja på ögonbrynen efter långa tråkiga möten på jobbet! Kan inte med bästa vilja påstå att jag tycker att jag själv är duktig men har fått till en o annan gubbe som får mig själv att dra på smilbandet och det är good enough för mig. Har alltid varit intresserad av konst och grafik men tycker alltså att jag är kass på det, därför har jag valt att inte försöka mig på det på något mer seriöst sätt... dessutom så ritar jag nog ungefär som jag spelar gitarr - ganska slarvigt. På ett medvetet sätt, kan tilläggas. Jag är lite lätt fascinerad av minimalism och "lessismore" konceptet sitter i ryggraden tror jag. Kan länka upp till ett par teckningar som är publicerade på nätet senare, när jag är hemma. Om nu någon är intresserad av att se dem? 🙂

Förresten så slog det mig att någon gammal bekant använde just grisen i min avatar som omslag på en punksamling, som gavs ut på kasettband på 80-talet. Det var någon teckning jag gjort där grisen såg mer upprörd ut än vanligt med titeln "Hata allt!". Antar att det tilltalade punkare!! 😉

Postat

OK då... det här var egentligen bara skisser men sedan la jag upp dem på Photobucket, de är som de är.

svin_mindrecopy.gif

metafysik_sml.gif

foretagsfilosofen.jpg

endagidomstolen_sml.gif

walkthewalk_sml.gif

bortomlogik_sml.gif

• 2 veckor senare...
Postat

Jag sparkade in i en tavla i mörkret och klöv en tå helt diagonalt.

Läkaren blev chockad när hon såg röntgenplåtarna eftersom hon inte

trodde den var bruten. Då borde jag haft mer ont, sa hon.

Apropå tavla.

• 5 månader senare...
Postat

Får väl lägga upp ett bidrag. Enda oljemålning jag har gjort. Det intressanta är att motivet är valt innan kvinnlig proffsboxning började komma på tapeten. Föraning?

post-24757-0-34571700-1311790376_thumb.jpg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.