Jump to content
Annons

Native Kontakt

anarkisten1 (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Laddade hem nåt prova på tjosan från native instruments och det är så länge sedan att jag nästan glömt vad det var. Nu en månad eller nåt senare så får jag svar att jag kan ju kolla in deras knowledge base för att åtgärda det där problemet som jag frågade om. Iom att det strulade så har jag faktiskt insett att jag nog inte kommer att köpa nåt därifrån och när det är så här när man vill fråga om nåt då blir jag ju bara mer övertygade kan man ju lätt säga. En ganska lång och detaljerad fråga besvaras med ett skitkort svar som refererar till nåt som jag och alla andra redan visste men reklamen för nya produkter den har man både plats för och tid till ja den finns med givetvis.

Ja ja jag säger då det.

Annons
Postat

Native Instruments har en förmåga att skjuta sig själva i foten. Har inte varit inne på deras forum på länge, men ett tag var det lynchstämning där inne pga deras oförmåga att åtgärda allvarliga buggar, deras prispolitik (blev lätt upprörd när jag såg att Komplete 6 kostar en fjärdedel av vad jag gav för Komplete 4), osv.

Men de är duktiga på reklam. De lockar till sig nya användare istället för att sköta om sina gamla.

Postat
Laddade hem nåt prova på tjosan från native instruments och det är så länge sedan att jag nästan glömt vad det var. Nu en månad eller nåt senare så får jag svar att jag kan ju kolla in deras knowledge base för att åtgärda det där problemet som jag frågade om. Iom att det strulade så har jag faktiskt insett att jag nog inte kommer att köpa nåt därifrån och när det är så här när man vill fråga om nåt då blir jag ju bara mer övertygade kan man ju lätt säga. En ganska lång och detaljerad fråga besvaras med ett skitkort svar som refererar till nåt som jag och alla andra redan visste men reklamen för nya produkter den har man både plats för och tid till ja den finns med givetvis.

Ja ja jag säger då det.

Första inlägget nu, det verkar vara ett ganska aktivt forum. Tänkte bara inflika att jag faktiskt köpte NI Komplete 6 bara för några veckor sedan och är grymt nöjd med det. Skickade däremot en förfrågan till dem också, och det dröjde nog 2 veckor innan jag fick svar från dem.

Men själva produkterna är jag nog riktigt nöjd med, man fick väl betala därefter men det var ändå värt priset för att få Kontakt 4, Guitar Rig 4 Pro, Reaktor 5, Massive, FM8, Battery 3 och Absynth 5.. tror inte jag missade någonting.

Men alla har vi olika uppfattningar av saker och ting 😛

Postat (redigerat)

Var det alltså Kontakt du laddade ner? Jag har aaaaldrig stött på problem med Kontakt! Det är fan i mig det mest stabila jag någonsin testat. Vad var det för knas? Och synd att supporten är dålig. Produkterna är bra tycker jag i alla fall.

Edit: Såg nu att problemet stod i trådens andra rubrik.

Redigerat av Rabieshund
Postat

Det var en av deras gratis tjosan/Kontakt nånting om jag inte minns fel.

Som sagt det var ett tag sedan nu men så vitt jag minns så funkade det helt enkelt inte och jag ville då dumpa allt som installerats men det gick inte att hitta det. När jag laddade hem det så var det på låt x antal meg men jag fick bara bort en liten del vid avinstallationen så därför frågade jag var på hårddisken jag kunde hitta resten. Det här var på en mac

Postat
Som sagt det var ett tag sedan nu men så vitt jag minns så funkade det helt enkelt inte och jag ville då dumpa allt som installerats men det gick inte att hitta det. När jag laddade hem det så var det på låt x antal meg men jag fick bara bort en liten del vid avinstallationen så därför frågade jag var på hårddisken jag kunde hitta resten. Det här var på en mac

Har du hittat det nu? Jag har också haft lite problem med att få bort saker på Mac, men har upptäckt att mycket verkar hamna i Hårddisk - Library - Application Support eller Audio.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.