Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo grabbar och tjejer. Har precis skaffat mig Cubase, men som gröngöling så har jag INGEN aning om vad jag gör nu. Någon som har tillgång till några bra nybörjarguider till programmet? Vad jag vill kunna göra är egentligen rätt simpelt väl:

- Spela in gitarr och sång

- Använda VST-plugins, t.ex. Auto-tune och sånt skoj

- Spela trummor/keyboard på datorn (det är VST plugins också va?)

och lite simpel editing.

Någon som har tips på hur man kommer igång? 🙂

Annons
Postat

Det medföljande instruktionsmanualen brukar täcka det mesta. Dock kan den kanske vara lite jobbig att läsa om man inte redan kan terminologin.

Ett tips jag har är att söka på youtube, det brukar alltid finnas instruktionsvideor med allt möjligt där.

Postat

Ytterligare ett tips är väl att sådan här mjukvara är så pass komplex att det inte går att lära sig på två dagar. Det gäller att pröva sig fram och testa olika funktioner, kolla in tips och frågor här på forumet, eftersom det finns tonvis med bra svar skrivna på ganska enkla frågor. Om du har pengar så finns det program som tar dig igenom basics till exempel digital doctor: http://www.amazon.com/Cubase-Video-Tutoria...r/dp/B000K50WAI

Söker du på Cubase Video tutorial så får du rätt många träffar på Google.

Och kom ihåg detta är inte en bontempisynt mked en on knapp och tre rytmknappar. Det är ett komplicerat program med mängder av funktioner som tar tid att lära sig.

Eggs 😛

Postat

axelsson har skrivit en bok på svenska som är bra att ha för att komma igång med cubase.

sen har du denna sida: http://www.majken.se/cubase/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.