Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Snubblade över en sida som heter Sample Logic idag och jag måste bara säga att jag blev så jävla köpsugen när jag lyssnade på deras samplingar! Allt låter så grymt bra! Jag har aldrig hört talas om dem förut, är de kända? En av deras produkter finns på Thomann.. Nån som vet nåt mer om Sample Logic? Ljuden är hur som helst riktigt jävla coola. Alla demos låter fruuuktansvärt bra! De verkar vara inriktade rätt mycket på filmmusik/ljuddesign så för mig är det väldigt intressant. 😉 Dock är det lite svårt att säga exakt vad som är skillnadena ljudmässigt mellan vissa av produkterna. Antar att priserna har mycket att göra med hur stora biblioteken är.

Kolla in allt men speciellt Morphestra som är dyr men låter riktigt gött. Sen har de också en riktigt bra samplad waterphone som endast kostar $49.99 (sån skulle varit grym i skräckfestivalen, hehu)! Och självklart andra grejer som alla låter svinbra.

Ville bara tipsa! 🙂

Annons
Postat

Det låter ju riktigt bra men det brukar ju det oftast göra på demonstrations låtarna. Jag håller på att ladda ner gratis ljuden för test nu iaf. Du är ju riktigt grym på att hitta bra gratis ljud. Har redan fått en del användning av stråkarna som du tipsade om i en annan tråd.

Själv har jag Heavyocity Evolve http://www.heavyocity.com/Tutorial_Vids/HY_Video_Stage.html

Det fungerar bra men det vore kul att jämföra det med några bibliotek från sample logic.

Om du är ute efter en waterphone så finn det även en på Tonehammershemsida http://www.tonehammer.com/

Den kostar dock 99 dollar. har inte provat den från sample logic så jag kan inte säga om det är någon skillnad men det jag kan säga är att den från tonehammer är ganska cool. De har t.ex. spelat in den när den står på spisen och kokar.

På deras hemsida finns även ett gratis bibliotek som är uppbyggt med några av de tidigaste inspelade ljuden som finns. De är inspelade på 1850 talet!! Kanske inte de mest användbara ljuden på marknaden men gratis är gott. Biblioteket heter Phonautograms (freebie)

Postat

Gött, jag har inte testat nåt än så återkom gärna med en liten recension sen!

Jorå, Tonehammer har jag koll på! En av mina favoritkompositörer när det gäller spel/trailer-musik, Troels Folmann, driver hela köret. 😕

Postat

Låter riktigt bra helt klart. Men stora ljud kan vara svårt att använda alla gånger med. Lite problemet med alla presets som kommer med omnisphere, allt låter kanoners, men det är svårt att få in ljuden i ett sammanhang. Det blir för dominant. 😕

Nu vet jag inte om detta gäller dessa samples också, men värt att kolla upp iaf. Tack för tipset.

Postat
Låter riktigt bra helt klart. Men stora ljud kan vara svårt att använda alla gånger med. Lite problemet med alla presets som kommer med omnisphere, allt låter kanoners, men det är svårt att få in ljuden i ett sammanhang. Det blir för dominant. 🙂

Nu vet jag inte om detta gäller dessa samples också, men värt att kolla upp iaf. Tack för tipset.

Mjo det är nog sant! Drones är mest användbara i pauser i musik.. Men det verkar ju finnas galet mycket mer än drones i detta!

Tack! OT: Jävla snygg demo du gjorde...bugar!

Tackar! Men gå till Låtforumet och lyssna på den riktiga låten jag gjorde under Filmmusik/Klassiskt. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.