Biorno (oregistrerad) Postat 24 november 2009 Postat 24 november 2009 Tja, har googlat och läst och meckat lite för att försöka få igång med UF8 med Windows 7 men jag får den inte ens att hittas när jag kör in USB'n. Nån som har fått detta att funka ? Känns jobbigt att behöva ligga kvar på XP bara för att man inte kan få just den att rocka, allting annat funkar ju klocka. Vet att det finns fler trådar, men tänkte om nån kommit på nåt på sistone.
Jimi Postat 25 januari 2010 Postat 25 januari 2010 Eftersom den inte är USB Class Compliant funkar den inte utan drivrutiner. Finns en hackad drivrutin som funkar med Vista och Win7 32-bit: http://cme.wilfing.se/ Eftersom jag kör Win7 64-bit använder jag ett class compliant USB-MIDI interface och ansluter min UF7 via MIDI istället. 1
Fredrika Postat 13 oktober 2011 Postat 13 oktober 2011 ... Eftersom jag kör Win7 64-bit använder jag ett class compliant USB-MIDI interface och ansluter min UF7 via MIDI istället. Jag ville bara tacka dig för denna självklara lösning på problemet. Jag höll på att slänga ut min klaviatur i vanmakt över att i månader ha testat andras hemmasnickrade drivrutiner, men med gammaldags midiDIN går det ju hur enkelt som helst. Ibland tänker jag tydligen alldeles för kort. Synd att jag inte hittat ditt inlägg tidigare. Synd att CME är så nonchalanta med dessa saker, också. 🥰
IntoDeepWater Postat 6 juni 2012 Postat 6 juni 2012 Hej, Efter en hiatus på fyra-fem år så har jag nu installerat Cubase igen och tänkte komma tillbaka till musikskapandet. Det har ju onekligen hänt en del, framförallt så kör jag Windows 7 istf Windows XP nu och det finns ju som bekant (se ovan) inga drivrutiner för CME UFx till Windows 7. Jag kör 64-bits Windows 7. Försöker ansluta via midi till mitt ESI Juli@ men ingenting händer. Någon som har några tips? Jag känner mig väldigt ringrostig och har alltid varit mer låtskrivare än teknikpillare så jag kanske har missat något grundläggande i Cubase. Eller, om det numer finns hackade drivrutiner till W7 64-bit för CME UFx så vore det ju ännu bättre, en googling ger inte så mycket mer än lite "suspekta" saker. Jag kör Cubase 5.
JohnnyVirgil Postat 27 november 2012 Postat 27 november 2012 Har samma problem med UF8 och Mac OS X 10.8. CME Europe håller på att kolla med Kina om drivisar, men tills vidare har de tipsat mig om att köra med deras U2MIDI-kabel. Vore ju snajsigt om den funkar, någon som har erfarenhet av den?
android Postat 29 november 2012 Postat 29 november 2012 Du kan köra med vilket USB-MIDI-interface som helst, det måste inte komma från CME.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.