Jump to content
Annons

köpa studioprylar i utlandet?

Recommended Posts

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

òm man tycker att priserna är för höga i sverige på studioprylar som mixerbord, controllers, mickar, effekter, plgins osv, var bör man då kika? är det billigare att beställa hem?

de borde ju å att spara pengar?

Annons
Postat

dv247.com och dolphinmusic.co.uk brukar bräcka det mesta inom EU, vad jag sett hittils i alla fall. Eftersom det ligger inom EU behöver du inte pynta någon extra tull eller svensk moms! Mycket ligger på nästan halva priset jämfört med i Sverige, så det är definitivt värt att kolla in.

alex30free (oregistrerad)
Postat
dv247.com och dolphinmusic.co.uk brukar bräcka det mesta inom EU, vad jag sett hittils i alla fall. Eftersom det ligger inom EU behöver du inte pynta någon extra tull eller svensk moms! Mycket ligger på nästan halva priset jämfört med i Sverige, så det är definitivt värt att kolla in.

har köpt flera gånger på dv247.de! För det första har de lägre priser i webshopen (slår t.o.m. thomann.se!!!)...och köper man mer än 1 produkt, så får du oftast lite till rabbat, typ 4-500 kronor plus att jag aldrig då heller betalar frakten!! TOPPEN

Postat
har köpt flera gånger på dv247.de! För det första har de lägre priser i webshopen (slår t.o.m. thomann.se!!!)...och köper man mer än 1 produkt, så får du oftast lite till rabbat, typ 4-500 kronor plus att jag aldrig då heller betalar frakten!! TOPPEN

Samma här. Nu på min kommande beställning(har haft lite svårt att bestämma mig för vad jag ska ha, eftersom den stärkare jag skulle ha var slut och inte kunde bli levererad förrän efter jul) har jag fått offerter som dragit ner det totala priset till under halva priset för vad jag skulle betalat i Sverige, frakt inkluderat. Inte dumt alls faktiskt.

Postat

De där lär jag kika närmre på. Tack för dem!

Jag brukar annars köpa en del på Ebay, båda nytt och begagnat. Blir iofs lite påslag med tull om det är utanför EU men rätt produkt och med rätt valuta kan det bli riktigt billigt.

Postat

Jag vet att jag i en tidigare tråd har talat en del illa om Gak.co.uk, men de har skärpt sig och har faktiskt vågat handla av dem igen. Med goda resultat. 😕 En av anledningarna tror jag är att de bytt till FedEx istället för de urkassa parcelforce.com. Trackingsystemet lär ju bli ganska så mkt bättre då.

Och de har grymma priser. 😄 Har de inte grejen i sin webshop så kan de i regel ta hem det åt en.

alex30free (oregistrerad)
Postat
De där lär jag kika närmre på. Tack för dem!

Jag brukar annars köpa en del på Ebay, båda nytt och begagnat. Blir iofs lite påslag med tull om det är utanför EU men rätt produkt och med rätt valuta kan det bli riktigt billigt.

Jag köper mina mjukvaror ockås mkt på ebay...typ sampletank 2.5XL fick jag för $150 istället för $299, Cubase 5 kan man köpa för $299, i Sverige kostar det 5000SEK!!!!

Postat

dv247.com verkar vara billigare än Thomann på vissa saker, vågar man beställa studiohögtalare på "postorder"? Säkerligen så packas dom väl men ändå....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.