freddie Postat 29 december 2004 Dela Postat 29 december 2004 ARTIST/GRUPP: Freddie* GENRE: Fjolltechno LÅTLÄNGD: 3:37 KOMPOSITÖR: * PRODUCENT: * EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.97mb STATUS: Technoförsök LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Hej! Jag har inte postat några alster tidigare. Antagligen för att jag inte vågat 🙂 , men eftersom jag själv tycker det är ganska trevligt att lyssna på vad Ni gjort så får jag väl ta mej i kragen och dela med mej 🙂 Anyway, i vanliga fall så sysslar jag bara med powermetal, men så kom jag till en punkt där jag ville testa skillsen inom elektronisk musik åxå(eller vad man nu kallar det). 10 timmar senare var denna lilla visa färdig. Väldigt kliché, fast så blir det väl om man bara får intryck från radion inom denna genren. Skulle va kul å höra vad Ni tycker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 29 december 2004 Dela Postat 29 december 2004 Fortsätt med PowerMetal Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 30 december 2004 Dela Postat 30 december 2004 Helt ok i mina öron, speciellt med tanke på att du bara har lagt 10 timmar på att göra den. Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 30 december 2004 Dela Postat 30 december 2004 Låt mig först säga att jag ogillar "detta-tog-bara-två-timmar"-upplysningar, din låt blir varken bättre eller sämre av att jag får veta hur lång tid den tog dig att göra. Håkan Lidbo gör enligt egen uppgift sina klubbhits på bara ett par timmar för övrigt. 😉 Jag gillar verkligen shuffle-beatet i dansmusik, bryter av skönt mot allt det andra (Jürgen Paape - "Ballroom Blitz" är ett bra exempel). Men din låt, ackorden och slingorna, är inget vidare. Värst blir det i växlingen från E till Am, då det hela transformeras från småcool Jarre-uppdatering till sunkigt ryskt tv-soundtrack. Men, jag tycker du ska fortsätta och pilla i genren, glöm den där rockiga pappamusiken. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SLC-trax Postat 30 december 2004 Dela Postat 30 december 2004 Kanske för snällt o "poppigt" (poppigt 1995?) Vill inte kalla det "techno"... Men det är ju inte helt värdelöst producerat. Du kan nog mer om du fokuserar på rätt saker. Om du är metalgitarrist med technoambitioner tycker jag verkligen du ska lyssna in dig på Skazi http://www.skazi.tv/ Han har bakgrund i punk/metal band men har nu gått över till stenhård psytrance, låter som en blandning mellan hård powermetal, techno & full on-trance. Testa nåt sånt i stället. Du kan ju sampla dina egna riff.. ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 30 december 2004 Dela Postat 30 december 2004 bra försök för att komma ifrån någon som vanligtvis inte pysslar med sådan musik. Men som någon annan sa så skulle jag inte klassa det som techno. Vet inte riktigt i villket fack jag vill stoppa låten i men den hamnar npg någonstans mellan pop och eurodico. Som SLC-trax sa så är Skazi värt att ta en lyssning på om du vill göra sådan musik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Patbos Postat 30 december 2004 Dela Postat 30 december 2004 (redigerat) Skazi *ryser* finns bättre exempel på artister som blandar distade gitarrer och psytrance om det är det du är ute efter, inte lyssnat på ljudklippet nämligen. Är såklart kass på namn och så, så massa exempel kan jag inte komma med. Men "Astrix - Fire" tror jag är en låt med elgitarr, är ej 100% på det! Men skazi är väldigt enformlig i sin musik, samma riff nästan, och total fulltösmedvetslös dunka på det... inte mycket känsla, mer att det ska låta så "tufft" det går. Nån enstaka låt funkar, men inte mer än så... Jag är negativ nu, jag vet... tillför inte så mycket heller till detta, bara var tvungen att säga det.. blev dock nån form av recension av skazi. Min ursäkt är att jag sitter på jobbet, har tråkigt och väntar på att sluta så man åka till studion och leka! Redigerat 30 december 2004 av Patbos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 30 december 2004 Dela Postat 30 december 2004 infected är rätt duktiga på att ha elgitarrer och annat skoj i sina låtar dom med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppemannen Postat 2 januari 2005 Dela Postat 2 januari 2005 Fortsätt att expirementera i genren! Låter väldigt old school och klichigt men med lite tid inom denna typ av musik skulle du säkert kunna klämma ut riktigt mysig melodisk trance med tanke på din bakgrund. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 2 januari 2005 Dela Postat 2 januari 2005 Värst blir det i växlingen från E till Am, då det hela transformeras från småcool Jarre-uppdatering till sunkigt ryskt tv-soundtrack. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 2 januari 2005 Dela Postat 2 januari 2005 (redigerat) Det låter som en korsbefruktning av låten The Darkness och Markoolio feat. Tomteluva... Första delen låter som ett användbart embryo men Clap'en är för torr och brasspad'en för dov och filt-aktig. Sen spårar det ur lite och en annan gladare låt kommer in.. det är där jag ser Markoolio i tomteluva skutta omkring med en leksakssynt på magen... Jag tror att du skulle sära på låtarna istället och göra 2 nya arr på dom..samt lite mer mixning åt vardera hållet.. .. Jag gillar harmonierna och stuket.. men blir tvestjärtad när det låter som 2 olika låtar i samma påse.. Bra förstajobb iaf. Redigerat 2 januari 2005 av demoniqus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Postat 2 januari 2005 Dela Postat 2 januari 2005 och total fulltösmedvetslös dunka på det... Haha, jag läste det som "Full tös medvetslös" men förstod sedan att det såklart står "Fullt ös medvetslös".. Angående låten gillar jag den på det stora hela. Dock känns det som att vissa saker inte passar så bra ibland, men jag orkar inte ge några konkreta exempel. Fortsätt att jobba på med detta! 😄 //Nisse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 3 januari 2005 Dela Postat 3 januari 2005 Sunkigt som ljummen chokladpudding men absolut inte dåligt gjort, tycker jag. Vad du uppenbart missat, vilket många nykläckta dansmusiker ofta missar, är rejält med felinställd kompression på kicken för att skapa det rätta pumpet. För visst vill du att låten ska suga tag i folk och tvinga upp dem på dansgolvet? Mm. Då kan inte melodierna tillåtas överlägset svansa omkring som om de äger kompet. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Disobedient Postat 3 januari 2005 Dela Postat 3 januari 2005 (redigerat) Håkan Lidbo gör enligt egen uppgift sina klubbhits på bara ett par timmar för övrigt. Skulle inte tro det. Angående låten så tycker jag att det är skräp. Men om du gillar genren så tycker jag att du ska handla på dig lite vinyl och analysera. www.decks-records.de Redigerat 3 januari 2005 av Disobedient Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 3 januari 2005 Dela Postat 3 januari 2005 Håkan Lidbo gör enligt egen uppgift sina klubbhits på bara ett par timmar för övrigt. Skulle inte tro det. Eh, jo. Jag har själv jobbat i Håkans studio, har sett upplägget. Dessutom berättade han i en intervju i vår favorittidning Studio om hur han bygger sina låtar - så fort går det verkligen när man kan sina grejer. Hur länge jobbar du med en låt, en månad typ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Disobedient Postat 3 januari 2005 Dela Postat 3 januari 2005 Håkan Lidbo gör enligt egen uppgift sina klubbhits på bara ett par timmar för övrigt. Skulle inte tro det. Eh, jo. Jag har själv jobbat i Håkans studio, har sett upplägget. Dessutom berättade han i en intervju i vår favorittidning Studio om hur han bygger sina låtar - så fort går det verkligen när man kan sina grejer. Hur länge jobbar du med en låt, en månad typ? Då kanske du känner Pelle Söderlund som jobbade på Container i över ett år? Han sa att att han sett Håkan många ggr sitta å pilla i evigheter. Jag är inte tillräckligt snabb på att jobba så jag hinner tröttna på mina låtar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 3 januari 2005 Dela Postat 3 januari 2005 Håkan Lidbo gör enligt egen uppgift sina klubbhits på bara ett par timmar för övrigt. Skulle inte tro det. Eh, jo. Jag har själv jobbat i Håkans studio, har sett upplägget. Dessutom berättade han i en intervju i vår favorittidning Studio om hur han bygger sina låtar - så fort går det verkligen när man kan sina grejer. Hur länge jobbar du med en låt, en månad typ? Då kanske du känner Pelle Söderlund som jobbade på Container i över ett år? Han sa att att han sett Håkan många ggr sitta å pilla i evigheter. Jag är inte tillräckligt snabb på att jobba så jag hinner tröttna på mina låtar. Hur orkar ni? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Disobedient Postat 3 januari 2005 Dela Postat 3 januari 2005 Vissa är så roliga att kivas med, tycker du inte så säg? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 3 januari 2005 Dela Postat 3 januari 2005 Nattvaktaren brukar fråga folk hur gamla dom är (och sedan föreslå någon lämplig ålder). Misstänker att han letar efter jämnåriga kompisar 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Disobedient Postat 4 januari 2005 Dela Postat 4 januari 2005 Haha. Jag tycker att han är lustig, men han skulle nog behöva en kram eller två😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nossloh Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 Låter ungefär som nåt mellanting mellan Galaxee och U96. Det bästa med låten är själva "syntleadet", men det saknar det dära extra som gör det till en riktig hit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 Då kanske du känner Pelle Söderlund som jobbade på Container i över ett år? Nej. Vi var där och pillade innan Container fanns. Vacuum: Vad är det för fel på lite gammal hederlig snoppmätning? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 Då kanske du känner Pelle Söderlund som jobbade på Container i över ett år? Nej. Vi var där och pillade innan Container fanns. Vacuum: Vad är det för fel på lite gammal hederlig snoppmätning? mät ni på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.