Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Dags att høra med experterna vad ni tror 😲 !!!

Har en nyinköpt Octopre MK2 preamp 8ch som låter riktigt bra tillsammans med mitt Yamaha 02r-bord.

Men nær jag kør den med min DIGI002R blir det ett klickande ljud som kommer och går...........Jag kør med optiska kablar(Adat) .

Nån som har en ide om vad det kan vara? Har testat att køra samplerate på alla instællningar, men inget hjælper.

Annons
Postat

Har en nyinköpt Octopre MK2 preamp 8ch som låter riktigt bra tillsammans med mitt Yamaha 02r-bord.

Men nær jag kør den med min DIGI002R blir det ett klickande ljud som kommer och går...........Jag kør med optiska kablar(Adat) .

Nån som har en ide om vad det kan vara? Har testat att køra samplerate på alla instællningar, men inget hjælper.

Har du kopplat in båda in/out på ADAT. Testa att ändra master/slave.

MVH

Anders

maart (oregistrerad)
Postat

synkroniserar du samplingsklockorna i 002:an och Octopren?

Postat

Hej.......På Octopre MK2 ær det 2 utgångar på.........ingen ingång, så jag har barat kopplat 1 kabel. Eller ska jag køra med wordclock-kabel, kanske?

Postat
Hej.......På Octopre MK2 ær det 2 utgångar på.........ingen ingång, så jag har barat kopplat 1 kabel. Eller ska jag køra med wordclock-kabel, kanske?

DIGI002R har inte wordclock har jag för mig. Testa vad som händer om du ändrar master/slave.

MVH

Anders

Postat
master/slave? Ursækta om jag verkar dum.....,men hur gør man då?

Om jag minns rätt

Setup/Hardware och ändra clock source till ADAT. Dock ska du ställa om denna till internal när du bouncar. Annars kan du få låten speedad 😲 Se om det funkar iaf 😏

MVH

Anders

Postat

Det var som f****n!!!

Nu funkar det perfekt!!!!

Tackar!!!! Det hade jag inte kommit på sjælv...........du ær guld værd!!

Kan man adda dig som væn, tills næsta gång det skiter sig?

MVH Ante

Postat
Det var som f****n!!!

Nu funkar det perfekt!!!!

Tackar!!!! Det hade jag inte kommit på sjælv...........du ær guld værd!!

Kan man adda dig som væn, tills næsta gång det skiter sig?

MVH Ante

Det är ordnat så jag har godkänt dig som vän 😛 Skönt det löste sig. Tänk på att ställa om clock source till internal vid bounce bara. Annars kan du få en kalle-anka version av låten.

MVH

Anders

Postat
Det är ordnat så jag har godkänt dig som vän 😄 Skönt det löste sig. Tänk på att ställa om clock source till internal vid bounce bara. Annars kan du få en kalle-anka version av låten.

MVH

Anders

Är inte det där med att PT får spader med fel syncsource "fixat" i 7an? Den spelar väl inget ljud alls då? I 6an råkar man ju ut för det där nån gång ibland när eleverna varit framme och tryckt på knappar, då blir det till att gå ut analogt 🙂

Postat (redigerat)
Är inte det där med att PT får spader med fel syncsource "fixat" i 7an? Den spelar väl inget ljud alls då? I 6an råkar man ju ut för det där nån gång ibland när eleverna varit framme och tryckt på knappar, då blir det till att gå ut analogt 😳

Nä, det tror jag inte. Jag hade en Octopre LE kopllad via ADAT till min gamla DIGI002:a. Spelade in en session och bouncade ner. Då blev det uppspeedat. Spelade in i 48KHZ. Men då fick jag ställa om clock source till internal så blev det rätt 🤪 Kanske fixat i 8:an?

MVH

Anders

EDIT: Kan ju i och för sig vara fixat i 7.4 då jag tror det va 7.3 jag använde vid tillfället.

Redigerat av Gizmozis
Postat
Nä, det tror jag inte. Jag hade en Octopre LE kopllad via ADAT till min gamla DIGI002:a. Spelade in en session och bouncade ner. Då blev det uppspeedat. Spelade in i 48KHZ. Men då fick jag ställa om clock source till internal så blev det rätt 🙂 Kanske fixat i 8:an?

MVH

Anders

EDIT: Kan ju i och för sig vara fixat i 7.4 då jag tror det va 7.3 jag använde vid tillfället.

Ja det kan vara 7.4, eller så är det Apogee AD16x interfacen i stora studion som kanske inte vill köra på fel source, i lilla har vi AD8000...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.