Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag och min trummis vann ett varsit presentkort på bildas event i Hudiksvall igår. Tänkte spendera pengarna på nyttiga grejer då presentkortet gäller på musikbörsen. Vi snackade lite idag, jag och mitt indolenta band och kom fram till att vi skulle investera i en PV 6-mixer från Peavy. Alltså. Vi micar trummorna, linear stränginstumenten och kör sången in i denna PV 6:a via våra PA-högtalare. När vi har allt ljud i saken så kör vi den till en dator där vi (förhoppningsvis) kan lyssna på vad vi just har spelat i replokalen. Vi kommer inte att spela in något för lyssnaren utan för oss själva. Tror ni det verkar som en bra lösning?? Har ni några andra förslag?

Peavy PV6, mixerlänk

Annons
Postat
Jag och min trummis vann ett varsit presentkort på bildas event i Hudiksvall igår. Tänkte spendera pengarna på nyttiga grejer då presentkortet gäller på musikbörsen. Vi snackade lite idag, jag och mitt indolenta band och kom fram till att vi skulle investera i en PV 6-mixer från Peavy. Alltså. Vi micar trummorna, linear stränginstumenten och kör sången in i denna PV 6:a via våra PA-högtalare. När vi har allt ljud i saken så kör vi den till en dator där vi (förhoppningsvis) kan lyssna på vad vi just har spelat i replokalen. Vi kommer inte att spela in något för lyssnaren utan för oss själva. Tror ni det verkar som en bra lösning?? Har ni några andra förslag?

Peavy PV6, mixerlänk

Grattis till vinsten 🙂 Jag kanske är trög nu, men jag fattar inte hur ni tänkt koppla, via PA:t? Mixern du länkade till har bara 4 xlr ingångar. Förklara gärna mer exakt hur ni tänkt koppla. Vad ska kopplas till vad osv. Inte funderat på en zoom eller liknande. Tycker jag fungerar kanon att göra dokumentation med. Har använt den bland annat när vi varit ute med jazzbandet och spelat. Viktigt är att ni ställer bra ljud i replokalen och placerar er på ett bra sätt.

MVH

Anders

Postat

Jag fattar inte heller.

Micka trummor och lajna stränginstrument, har ni ytterligare en mixer till PA:t?

Denna mening skrämmde mig.

och kör sången in i denna PV 6:a via våra PA-högtalare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.