Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Försöker leta nåt om den på nätet, men det går dåligt. Hittade den inte på Vintage designs egen sida heller. Det jag undrar är om den har insert så jag kan plugga in min kompressor där.

Annons
Postat
Försöker leta nåt om den på nätet, men det går dåligt. Hittade den inte på Vintage designs egen sida heller. Det jag undrar är om den har insert så jag kan plugga in min kompressor där.

Insert för eq??? Det har jag hittat

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=7...mp;artno=189482

men vaddå eq, insert som insert, det borde väl gå att koppla in vad som helst där?

Postat

Den eq:n är en inbyggd, fast variant, har jag för mig - så det handlar i så fall inte om något insertjack, utan bara att det sitter någon sorts filtersektion som bara kan kopplas in eller ur, men inte varieras...

Rätta mig om jag har fel - för jag är väldigt osäker på detta och det kan handla om en helt annan modell... 🙂

Elof (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det finns ingen inbyggd EQ i den preampen. Om du kör en EQ eller kompressor som insert måste du ordna en Y-kabel, dessutom blir det obalanserat.

Du kan lika gärna bara kedja vidare en balanserad signal från preampens utgång om du vill gå in i en EQ eller kompressor.

Har bara prövat M81, CA73 och CA81, alla låter finfint.

Redigerat av Elof
alex30free (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vi använde DMP:n (tror det är samma preamp steg) när vi spelade in basljuden/instrument för Reason refill pack för 5-6 år sen, mycket bra Neve replica....bra grej!

Redigerat av alex30free
Postat

Jag köpte en för nåt år sedan och blev förälskad direkt.

Jag hade möjligheten att låna en innan jag köpte, så jag satt några timmar och drack lite öl och skrev ihop något snabbt som jag kunde spela in med den.

Lyssna och se om det hjälper dig något. All sång, alla gitarrer och basen är genom preampen.

Sångmicken var en Neumann TLM 49

Gitarren en Ibanez, kommer ej ihåg modell, men i 4000:- klassen.

Basen är en Jazzbas Mexico lajnad via m73an, inga ampsims eller något.

Låten har varken skrivits klart eller mixats ordentligt, utan är snarare bara ett litet test jag gjorde för att se hur det kändes att jobba med m73an.

Så ha överseende med att det låter sunkigt 😕

/Anjou

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.