Guitar Nilsson Postat 22 november 2009 Postat 22 november 2009 Själv gör jag det aldrig. Tycker det är skit att typ alla tv-tävlingar är stöpta i samma form, nästan det viktigaste i alla programmen är förnedringen i att någon varje gång ska sparkas ut. Dessutom har jag för taskig ekonomi för att lägga pengar på att rösta på tv-karaoketävlingen Idol.
Wizball Postat 22 november 2009 Postat 22 november 2009 Jag kan ta dylika musiktävlingar för vad de är, ren underhållning och jag kan sitta där och tycka till och ha ganska trevligt i tv-soffan - men RÖSTA, aldrig, inte en chans. Jag ska bryta mot den principen i vår och rösta på Pain of Salvation i Melodifestvalen, det måste vara en god sak, men fram tills dess har jag aldrig känt nån lockelse.
Anders F Postat 22 november 2009 Postat 22 november 2009 Samma här. Kan se det som underhållning, men röstar gör jag i princip aldrig. MVH Anders
Hellpig Postat 22 november 2009 Postat 22 november 2009 Tittar inte på det o gjorde det jag skulle jag inte lägga ett öre på att rösta - således inte rösta alltså.
Fertan Postat 22 november 2009 Postat 22 november 2009 Så länge man kan rösta på ett program är det tämligen tvärsäkert att jag inte kommer att se det, med undantag för enstaka klipp ur American Idol och Britain got talent. Och när jag inte ser ett program blir det knepigt att rösta, så svaret är nej ;>
pikzel Postat 22 november 2009 Postat 22 november 2009 nästan det viktigaste i alla programmen är förnedringen i att någon varje gång ska sparkas ut. Du vet att man röstar på den som ska vara kvar, va? Idol är väl, frånsett audition-delen, knappast att se som förnedrings-tv.
Hastalavista Postat 22 november 2009 Postat 22 november 2009 Vem är det egentligen som röstar? Antagligen tonåringar men det är ju många röster som rings in. Jag röstade på Schytts i dansbandskampen pga att jag känner gitarristen. Jag valde det dyra nummret och fick det på så sätt till någon slags god gärning. Jag klickar även på länkar för att hjälpa ex forumkamrater.
JohanU Postat 22 november 2009 Postat 22 november 2009 Det händer att jag röstar. Men är egentligen emot det men gillar man någon i tävlingen och de håller på att åka ut då skickas det en röst.
hegobald Postat 22 november 2009 Postat 22 november 2009 Normalt sett röstar jag inte men jag måste erkänna att jag röstat på idol i år på grund av att jag kände en av deltagarna som tyvärr inte är med längre 😄
jossman Postat 22 november 2009 Postat 22 november 2009 Vem är det egentligen som röstar?Antagligen tonåringar men det är ju många röster som rings in. Jag röstade på Schytts i dansbandskampen pga att jag känner gitarristen. Jag valde det dyra nummret och fick det på så sätt till någon slags god gärning. Jag klickar även på länkar för att hjälpa ex forumkamrater. Min fru röstar 😄
Guitar Nilsson Postat 22 november 2009 Trådstartare Postat 22 november 2009 Vill tillägga att jag inte tycker det är fel på nåt vis att rösta, bara för att inte jag gör det. Men man undrar ju vilka som gör det. Det kanske är Bert K eller liknande figurer som lägger de flesta rösterna? De tonåringar jag känner brukar inte rösta.
DivineCo Postat 22 november 2009 Postat 22 november 2009 Jag röstar definitivt men bara på Reza eller någon som jag tycker är bra och i synnerhet om dom är på väg att åka ut. Tycker att alla är medelmåttor i Idol sen Reza åkte ut. Undantaget är Tove. Erik är en svag sångare men det viste ni redan. Omständigt men jag ringer inte och röstar, men om någon bra riskerar att åka ut gör jag det dessto mer.
Soxic Postat 23 november 2009 Postat 23 november 2009 No way. Varför ska de ha mina pengar? För mig är det ren och skär kommersialism. De försöker sälja en produkt jag inte är intresserad av. Hatar dessutom när folk ALLTID säger att man borde vara med i idol bara för att man skapar musik. De här personerna är ute efter kändisskap. De vill synas till varje pris. Det är inte jag. Älskar att skapa musik och jag tycker det är kul när andra lyssnar, men jag är inte särskilt intresserad av att bli känd eller synas i tv. Om det sker, ska det ske enligt mina egna villkor och inte tvingas till att stå och apa mig i tv. Det är min åsikt ifall någon bryr sig, vilket jag inte tror är fallet. 🙂
Freddy Postat 23 november 2009 Postat 23 november 2009 Det är väl bara småtjejer som sysslar med sånt? 🙂 Röstar inte på idol, inte heller melodifestivalen. Kollar dock ibland.
Fertan Postat 23 november 2009 Postat 23 november 2009 No way. Varför ska de ha mina pengar? För mig är det ren och skär kommersialism. De försöker sälja en produkt jag inte är intresserad av. Risken att någon inte är intresserad av en produkt är tämligen skitstor vad det än gäller, det är inte direkt något man kan ta hänsyn till när man försöker sälja något. Uppenbarligen finns det ett intresse att betala för något som folk bara kan hoppas på faktiskt påverkar slutresultatet, ser inga problem alls med att exploatera den marknaden. Antar att du inte är särskilt intresserad av att tjacka vävstol heller, som tur är har du möjligheten att låta bli och låta de som vill lägga pengar på det göra det.
DieHard (oregistrerad) Postat 23 november 2009 Postat 23 november 2009 Nej. Har aldrig och kommer aldrig rösta. Vare sig något som Idol, Melodifestivalen eller Dansbandskampen. Sen tror jag nog det finns gott om de som säger att de inte röstar men gör det ändå. Det anses nog lite fult erkänna man röstar. Säger inte att någon här som gör så men säkert en hel del. Ja kanske inte bland tonåringar men bland vuxna.
pikzel Postat 24 november 2009 Postat 24 november 2009 För mig är det ren och skär kommersialism. You make that sound like it's a bad thing.
Dingbats Postat 24 november 2009 Postat 24 november 2009 Hatar dessutom när folk ALLTID säger att man borde vara med i idol bara för att man skapar musik. De här personerna är ute efter kändisskap. De vill synas till varje pris. Det är inte jag. Älskar att skapa musik och jag tycker det är kul när andra lyssnar, men jag är inte särskilt intresserad av att bli känd eller synas i tv. Om det sker, ska det ske enligt mina egna villkor och inte tvingas till att stå och apa mig i tv. Det är min åsikt ifall någon bryr sig, vilket jag inte tror är fallet. 😄 Idol är inget musikprogram, det är ett underhållningsprogram. Jag har kanske röstat en handfull gånger nånsin. Men oftast bryr jag mig inte tillräckligt.
Per_a_55 Postat 24 november 2009 Postat 24 november 2009 Jag har före årets upplaga knappast sett idol, ännu mindre röstat. I år däremot så röstar jag varje vecka, men det beror enbart på att granntösen är med (fortfarande!). Vore det inte för henne så hade nog telefonen legat och samlat damm i år också.
Linuz Postat 24 november 2009 Postat 24 november 2009 (Lite off-topic bara) Jag kan inte sjunga särskillt bra själv, men jag tycker att Idol känns som en j*lva karaoke tävling. Det finns dock dom som jag tycker verkligen är riktigt bra artister, och som borde få synas mer i tv. Men allt är så fruktansvärt kommersiellt nuförtiden. Jag röstar inte alls längre. Gjorde det när jag var liten... Men nu känns det som att kasta pengarna i sjön. Allt känns alltid uppgjort i vilket fall som, för att TV4 ska få sina pengar. Men om jag då ska säga nått positivt om Idol så gillar jag faktiskt American Idol mycket mer än det svenska....vet inte varför riktigt 😳
ChrilleO Postat 5 december 2009 Postat 5 december 2009 (Lite off-topic bara)Men om jag då ska säga nått positivt om Idol så gillar jag faktiskt American Idol mycket mer än det svenska....vet inte varför riktigt 😄 Kan ju va för att det faktiskt finns talanger med i den tävlingen. Svenska Idol är på så skolteater-nivå att man vill spy. Den ända anledningen till att jag och bruttan ölar till Idol är för att vi hatar deltagarna. Kul att se no-names bli kaxiga på 2 veckor 😄
DieHard (oregistrerad) Postat 5 december 2009 Postat 5 december 2009 (redigerat) Intressant det där att man kan hata någon som man aldrig har träffat. Men gillar det tillräckligt för att titta i alla fall eller hur? Om man inte bryr sig det minsta så tittar man inte alls. Ungefär som att jag aldrig brytt mig om Robinson och aldrig har sett ett avsnitt. Redigerat 5 december 2009 av DieHard
ChrilleO Postat 5 december 2009 Postat 5 december 2009 Intressant det där att man kan hata någon som man aldrig har träffat. Men gillar det tillräckligt för att titta i alla fall eller hur? Om man inte bryr sig det minsta så tittar man inte alls. Ungefär som att jag aldrig brytt mig om Robinson och aldrig har sett ett avsnitt. Hata och hata. Du fattar vad jag menar. Det finns stunder dom är bra, men den största anledningen till att vi glor på detta är för att vi är musikintresserade, och hoppas lite att det ska finnas någon man fastnar för. Bra tidsfördriv innan man knallar iväg någonstans med! ;=) Jag sitter ju inte direkt och väntar in IDOL som ett barn inför julafton...
DieHard (oregistrerad) Postat 5 december 2009 Postat 5 december 2009 Ja väntar man sig något att fastna för så ska man verkligen inte titta på Idol. Musikens motsvarighet till roliga timmen på fredagarna man hade i lågstadiet där tjejerna använde hopprep som micar och mimade till ABBA.
ChrilleO Postat 5 december 2009 Postat 5 december 2009 Ja väntar man sig något att fastna för så ska man verkligen inte titta på Idol. Musikens motsvarighet till roliga timmen på fredagarna man hade i lågstadiet där tjejerna använde hopprep som micar och mimade till ABBA. Du förstår inte vad jag försöker säga, du hittar bara fel så du kan hugga med kniven, som vanligt. Självfallet fastnar man aldrig för någon, det är absolut inte min typ av musik heller för den delen. Kort och gott, hatar idolkonceptet, kollar pga glipan mellan mat och nöje. Skål förresten om du nu tar dig en bärs eller inte 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.