Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag köpte för ett tag sen en kaoss pad mini. Men det kom ingen El adapter till, utan man får använda batterier till den, som tar slut rätt snabbt. Så jag kollade upp vad en Elsladd kostade, o jag hittar bara på Thomann, där man ju måste betala frakten också, så det skulle gå på 450 spänn.

Det känns som en väldigt onödig utgift, jag är inte ens särskild nöjd över mitt köp av kaoss paden, så jag är inte så sugen på att lägga ner mer pengar.

Finns det ingen billig variant att köpa på typ claes olsson? Jag vet inte hur det fungerar med sånt där, om man måste ha exakt rätt adapter till rätt pryl. Någon som vet?

Annons
Postat
Jag köpte för ett tag sen en kaoss pad mini. Men det kom ingen El adapter till, utan man får använda batterier till den, som tar slut rätt snabbt. Så jag kollade upp vad en Elsladd kostade, o jag hittar bara på Thomann, där man ju måste betala frakten också, så det skulle gå på 450 spänn.

Det känns som en väldigt onödig utgift, jag är inte ens särskild nöjd över mitt köp av kaoss paden, så jag är inte så sugen på att lägga ner mer pengar.

Finns det ingen billig variant att köpa på typ claes olsson? Jag vet inte hur det fungerar med sånt där, om man måste ha exakt rätt adapter till rätt pryl. Någon som vet?

Hej

Är det en sådan här pryl så framgår det vilken spänning det handlar om hur polerna ligger.

Du får kolla under apparaten eller i en manual om strömförbrukning (mA)

Det finns varianter av adaptrar på Claes olsson och andra ställen med ett gäng utbytbara kontakttyper som

på ett eller annat sätt blir rätt i hålet, kolla bara så att strömmen räcker till.

post-11277-1258793226_thumb.jpg

Postat

Okej, här är adaptern som man beställer från thomann. Där står information om volt osv. Vad jag har förstått så ska man inte använda en adapter som e för stark, för då kan man skada prylarna.

Den här adaptern med utbytbara kontakter du pratar om, är det billigaste lösningen? Skulle du kunna skicka en direktlänk, så att jag vet att det är rätt? 😛

Postat
Okej, här är adaptern som man beställer från thomann. Där står information om volt osv. Vad jag har förstått så ska man inte använda en adapter som e för stark, för då kan man skada prylarna.

Den här adaptern med utbytbara kontakter du pratar om, är det billigaste lösningen? Skulle du kunna skicka en direktlänk, så att jag vet att det är rätt? 😛

Stabbad på 500 mA för 99:-

Varsågod

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=135236184

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.