Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

jag har en Roland Tr-707. Allting fungerar på den och den är i fint skick med undantag för lite små repor här o var.

(Den är inte till salu)

Tänkte bara höra vad en sådan gammal trummaskin skulle kunna vara värd på ett ungefär?

Min egen gissning är väl runt 2000kr, men det är bara vad jag tror.

Vad tror ni?

Mvh Linus

Annons
Postat

Inte för att jag vill sänka dig, men sålde en för 700 förra året som jag köpte för samma.

Men instrumentmarknaden följer ju sina egna vägar och lagar så du kanske kan få 2000 för den. Vad köpte du den för?

Postat
Inte för att jag vill sänka dig, men sålde en för 700 förra året som jag köpte för samma.

Men instrumentmarknaden följer ju sina egna vägar och lagar så du kanske kan få 2000 för den. Vad köpte du den för?

Jag håller det hemligt vad jag köpte den för...men det var för mer än 700kr hehe 😏

Huvudsaken är att jag använder den iallafall. Feta trummor i den 🙂

Postat
Feta trummor i den 😄

Haha eller hur 😄

Roligaste jag hade den till var att trigga andra hårdvarusynthar, eftersom den har audio out på varje kanal.

Synd att den inte skickar midi i pattern edit mode - så man kan styra en sampler med den i realtid. Finns ju billiga AKAI-samplers i stil med s-1000 som låter finfint för runt 400 spänn nuförtiden. Däremot går det att skicka midi i song mode.

Kör hårt med din 707a!

Postat
Haha eller hur 😆

Roligaste jag hade den till var att trigga andra hårdvarusynthar, eftersom den har audio out på varje kanal.

Synd att den inte skickar midi i pattern edit mode - så man kan styra en sampler med den i realtid. Finns ju billiga AKAI-samplers i stil med s-1000 som låter finfint för runt 400 spänn nuförtiden. Däremot går det att skicka midi i song mode.

Kör hårt med din 707a!

hehe okej, ja de är schysst att den har separata ut kanaler för varje instrument 😄

Det ska jag göra...ska bli lite acid house har jag tänkt 😕

Postat
Det ska jag göra...ska bli lite acid house har jag tänkt 😲

Okej, lycka till 😮

Med lite dist på den baskaggen kan den nog bli fin. Själv gav jag upp den för en mc303 som fortfarande ligger på runt 500 spänn och är lika lättjobbad men med lite fler möjligheter.

Postat
Okej, lycka till 😄

Med lite dist på den baskaggen kan den nog bli fin. Själv gav jag upp den för en mc303 som fortfarande ligger på runt 500 spänn och är lika lättjobbad men med lite fler möjligheter.

Okej hehe 😄

jag kör med en FAT Freebass 383 (TB-303 klon) till 707an 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.