Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla kunniga DJs đŸ˜Č

Min poolare DJ-ar i en hip-hop grupp och jag tÀnkte köpa lite nya prylar till han i julklapp.

Nu har han följande uppsÀttning:

Virtual DJ Pro

XP10 USB-Scratch

Jag hade tÀnkt köpa ngt sÄnt hÀr:

2 direktdrivna turntables - max 2000kr st

En bra mixer

2 Virtual Vinyl timecode plattor

(En typ av timecodebox?)

Har jag fattat det hela totalt fel? Hur kopplas allting? Är det nĂ„got annat jag behöver och vilka prylar ska jag köpa? 🙂

Tacksam för snabb hjĂ€lp! 🙂

Annons
Postat

Leta efter begagnade Technics 1210 el 1200. De Àr bra spelare som hÄller i mÄnga Är samt Àr lÀtta att serva. Samt att mÄnga har dem och dÄ har man samma kÀnsla nÀr man Àr ute o spelar och slipper slÀpa pÄ sina egna.

Mixers jag kÀnner till som anvÀnds för scratch mm Rane, Vestax, Ecler. Pioneer hade ett par scratchmixers jag gillade men de slog aldrig riktigt sÄ jag tror de har slutat att tillverkas. 707 och 909 hette de.

AngÄende tidskod sÄ vet jag inte hur kompatibla de Àr med varandra. Traktor scratch pro vet jag funkar bra. Torq finns som lite billigare alternativ, dock hört lite negativt om dem. Rane serato finns ocksÄ och Àr stort inom mÄlgruppen hiphop.

Du fĂ„r leta lite pĂ„ produkternas hemsidor. DĂ€r beskrivs det hur allt kopplas och vad du behöver. Hoppas det hĂ€r hjĂ€lpte dig lite 😄

Postat

tack för det snabba svaret! đŸ˜Č

det hĂ€r Ă€r en helt ny vĂ€rd för mig som bara Ă€r ljudtekniker i min lilla projektstudio men det hĂ€r rĂ€tade ut ett och annat frĂ„getecken! Ska kolla runt lite som du sa sĂ„ fĂ„r jag vĂ€l höra av mig igen om jag inte kommer vidare 🙂

Postat

Det var mig en generös typ som ska köpa julklapp till polarn för typ tio papp. För hiphop skulle jag ocksĂ„ satsa pĂ„ technics eller nĂ„t av dom nyare decken frĂ„n stanton eller numark. MĂ„ste vara stark motor. Är du sĂ€ker pĂ„ att han vill ha dvs-paket? Satsa isf pĂ„ Serato, det Ă€r kreddigast i sĂ„na kretsar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.