Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla kunniga DJs 😲

Min poolare DJ-ar i en hip-hop grupp och jag tänkte köpa lite nya prylar till han i julklapp.

Nu har han följande uppsättning:

Virtual DJ Pro

XP10 USB-Scratch

Jag hade tänkt köpa ngt sånt här:

2 direktdrivna turntables - max 2000kr st

En bra mixer

2 Virtual Vinyl timecode plattor

(En typ av timecodebox?)

Har jag fattat det hela totalt fel? Hur kopplas allting? Är det något annat jag behöver och vilka prylar ska jag köpa? 🙂

Tacksam för snabb hjälp! 🙂

Annons
Postat

Leta efter begagnade Technics 1210 el 1200. De är bra spelare som håller i många år samt är lätta att serva. Samt att många har dem och då har man samma känsla när man är ute o spelar och slipper släpa på sina egna.

Mixers jag känner till som används för scratch mm Rane, Vestax, Ecler. Pioneer hade ett par scratchmixers jag gillade men de slog aldrig riktigt så jag tror de har slutat att tillverkas. 707 och 909 hette de.

Angående tidskod så vet jag inte hur kompatibla de är med varandra. Traktor scratch pro vet jag funkar bra. Torq finns som lite billigare alternativ, dock hört lite negativt om dem. Rane serato finns också och är stort inom målgruppen hiphop.

Du får leta lite på produkternas hemsidor. Där beskrivs det hur allt kopplas och vad du behöver. Hoppas det här hjälpte dig lite 😄

Postat

tack för det snabba svaret! 😲

det här är en helt ny värd för mig som bara är ljudtekniker i min lilla projektstudio men det här rätade ut ett och annat frågetecken! Ska kolla runt lite som du sa så får jag väl höra av mig igen om jag inte kommer vidare 🙂

Postat

Det var mig en generös typ som ska köpa julklapp till polarn för typ tio papp. För hiphop skulle jag också satsa på technics eller nåt av dom nyare decken från stanton eller numark. Måste vara stark motor. Är du säker på att han vill ha dvs-paket? Satsa isf på Serato, det är kreddigast i såna kretsar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.