Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Rock/pop i hemstudiomiljö så skulle jag nog titta mer på vad som medföljer de olika programmen så du slipper köpa till så mycket i efterhand. Piano, orgel, elgitarr, trummor och bas är nog de vanligaste instrumenten i denna genre. Lite pads, synth och stråk är inte fel heller. Kolla mer på vad som medföljer blir mitt tips.

Om jag sedan ska säga det så i pro tools ingår ju även ignition pack som innehåller bantade versioner av reason, live, melodyne mm.. Så ta med det i beräkningen också när du kollar vad som ingår och jämför de olika.

Lycka till!!!

MVH

Anders

EDIT: haha...såg att tråden kanske va lite gammal nu :rolleyes:

Redigerat av Gizmozis
Annons
Postat (redigerat)
Sweet. Logic rox 🙂

Om du laggt addictive drums .AU (måste va .au på mac) rätt på datorn så kan du söka i Library som du har på samma ställe som i Garageband (om du tidigare hade använt det)

annars så har du på kanalstrippen, brevid Arrangefönstret, under I/O en tom ruta, klicka i menyn har du alla instrument som är default och några .au menyer.

Kanske lite krångligt förklarat. precis vaknat 🙂

Tack, jmysss!! Grejen var att jag inte hittade den via Library....men i den "tomma rutan" dök den lilla rackaren upp. Nu blir det punk ett tag framöver... :rolleyes:

Mvh, mowgli

Redigerat av mowgli

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.